15ЗУЗУ095 - Реторика-мађарски
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Реторика-мађарски | |||
Акроним | 15ЗУЗУ095 | |||
Студијски програм | Журналистика | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са значајем реторике за новинарство и указивање на разлику између реторизације говорних и писаних текстова, односно између књижевних и новинарских текстова | |||
Исходи учења (стечена знања) | Упознатост са поступцима реторизације. Оспособљеност за практичну примену реторичког знања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Историја и систем реторике. Историја мађарске реторике. Савремене тенденције. Реторика као вештина беседништва. Реторички принципи и поступци. Обликовање прозног израза. Делови и систем састављања. Систем метабола. Реторичка анализа књижевног и новинарског текста | |||
Садржај практичне наставе | Увежбавање путем читања реторички обликованих текстова и писања о задатим предметима | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Oсновна метода је интерактивна настава. По важности и употребљивости у настави реторике метода писања заузима место одмах до методе усменог излагања. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |