15ZUZU095 - Retorika-mađarski
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Retorika-mađarski | |||
Akronim | 15ZUZU095 | |||
Studijski program | Žurnalistika | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa značajem retorike za novinarstvo i ukazivanje na razliku između retorizacije govornih i pisanih tekstova, odnosno između književnih i novinarskih tekstova | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Upoznatost sa postupcima retorizacije. Osposobljenost za praktičnu primenu retoričkog znanja. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Istorija i sistem retorike. Istorija mađarske retorike. Savremene tendencije. Retorika kao veština besedništva. Retorički principi i postupci. Oblikovanje proznog izraza. Delovi i sistem sastavljanja. Sistem metabola. Retorička analiza književnog i novinarskog teksta | |||
Sadržaj praktične nastave | Uvežbavanje putem čitanja retorički oblikovanih tekstova i pisanja o zadatim predmetima | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Osnovna metoda je interaktivna nastava. Po važnosti i upotrebljivosti u nastavi retorike metoda pisanja zauzima mesto odmah do metode usmenog izlaganja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |