15ЕЈЕЈ08 - Граматика енглеског језика 2

Спецификација предмета
НазивГраматика енглеског језика 2
Акроним15ЕЈЕЈ08
Студијски програмЕнглески језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаГраматика енглеског језика 1Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОвладавање напреднијим теоријским аспектима морфосинтаксе енглеског језика на нивоу придевске, прилошке и предлошке синтагме, као и на нивоу простих и сложених реченица са посебним нагласком на прилошким клаузама. Усвајање напреднијих лингвистичких термина из области морфосинтаксе и примена теоријских морфосинтаскичких знања у анализи примера из енглеског језика.
    Исходи учења (стечена знања)Познавање напреднијих теоријских концепата и принципа традиционалне, дескриптивне морфосинтаксе енглеског језика и способност примене теоријских знања, уз употребу општеприхваћене научне терминологије, у виду детаљне анализе сложених реченица према реченичним елементима (и њихових међусобних односа) и детаљне анализе унутрашње структуре и функција придевске, прилошке и предлошке синтагме.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПридеви, прилози и предлози (придевска и прилошка парадигма, придевске, прилошке и предлошке синтагме и њихове синтаксичке функције). Прилошке одредбе (синтаксичка реализација, позиције у реченици, класификација по степену интегрисаности, семантичка класификација). Проста реченица (синтаксичка реализација и семантичке (тематске) улоге реченичних конституената, конгруенција, негација, реченична типологија према дискурсним функцијама). Сложена реченица (координација и субординација, типска и функцијска класификација зависних реченица, глаголска синтагма у зависним реченицама,директан и индиректан говор – слагање времена).
    Садржај практичне наставеВежбе препознавања и примене теоријских концепата у анализи реченица и синтагми.
    Литература
    1. Greenbaum, S. and R. Quirk (1990). A Student’s Grammar of English. London: Longman.
    2. Đurić, R. i R. B. Šević (2006). A Student’s Workbook of English Grammar. Novi Sad: Filozofski fakultet.
    3. Chalker, S. (1992). A Student’s English Grammar Workbook. London: Longman.
    4. Vince, M. (2010). Advanced Language Practice: English Grammar and Vocabulary. Oxford: Macmillan Education.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставефронтални и интеркативни метод
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит30
    Практична настава5Усмени испит30
    Пројекти0
    Колоквијуми25
    Семинари0
    Врх стране