15ЕЈЕЈ08 - Граматика енглеског језика 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Граматика енглеског језика 2 | |||
| Акроним | 15ЕЈЕЈ08 | |||
| Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Граматика енглеског језика 1 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање напреднијим теоријским аспектима морфосинтаксе енглеског језика на нивоу придевске, прилошке и предлошке синтагме, као и на нивоу простих и сложених реченица са посебним нагласком на прилошким клаузама. Усвајање напреднијих лингвистичких термина из области морфосинтаксе и примена теоријских морфосинтаскичких знања у анализи примера из енглеског језика. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Познавање напреднијих теоријских концепата и принципа традиционалне, дескриптивне морфосинтаксе енглеског језика и способност примене теоријских знања, уз употребу општеприхваћене научне терминологије, у виду детаљне анализе сложених реченица према реченичним елементима (и њихових међусобних односа) и детаљне анализе унутрашње структуре и функција придевске, прилошке и предлошке синтагме. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Придеви, прилози и предлози (придевска и прилошка парадигма, придевске, прилошке и предлошке синтагме и њихове синтаксичке функције). Прилошке одредбе (синтаксичка реализација, позиције у реченици, класификација по степену интегрисаности, семантичка класификација). Проста реченица (синтаксичка реализација и семантичке (тематске) улоге реченичних конституената, конгруенција, негација, реченична типологија према дискурсним функцијама). Сложена реченица (координација и субординација, типска и функцијска класификација зависних реченица, глаголска синтагма у зависним реченицама,директан и индиректан говор – слагање времена). | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе препознавања и примене теоријских концепата у анализи реченица и синтагми. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | фронтални и интеркативни метод | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | 0 | |||
| Колоквијуми | 25 | |||
| Семинари | 0 | |||

