15EJEJ08 - Gramatika engleskog jezika 2

Specifikacija predmeta
Naziv Gramatika engleskog jezika 2
Akronim 15EJEJ08
Studijski program Engleski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima Gramatika engleskog jezika 1 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Ovladavanje naprednijim teorijskim aspektima morfosintakse engleskog jezika na nivou pridevske, priloške i predloške sintagme, kao i na nivou prostih i složenih rečenica sa posebnim naglaskom na priloškim klauzama. Usvajanje naprednijih lingvističkih termina iz oblasti morfosintakse i primena teorijskih morfosintaskičkih znanja u analizi primera iz engleskog jezika.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Poznavanje naprednijih teorijskih koncepata i principa tradicionalne, deskriptivne morfosintakse engleskog jezika i sposobnost primene teorijskih znanja, uz upotrebu opšteprihvaćene naučne terminologije, u vidu detaljne analize složenih rečenica prema rečeničnim elementima (i njihovih međusobnih odnosa) i detaljne analize unutrašnje strukture i funkcija pridevske, priloške i predloške sintagme.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Pridevi, prilozi i predlozi (pridevska i priloška paradigma, pridevske, priloške i predloške sintagme i njihove sintaksičke funkcije). Priloške odredbe (sintaksička realizacija, pozicije u rečenici, klasifikacija po stepenu integrisanosti, semantička klasifikacija). Prosta rečenica (sintaksička realizacija i semantičke (tematske) uloge rečeničnih konstituenata, kongruencija, negacija, rečenična tipologija prema diskursnim funkcijama). Složena rečenica (koordinacija i subordinacija, tipska i funkcijska klasifikacija zavisnih rečenica, glagolska sintagma u zavisnim rečenicama,direktan i indirektan govor – slaganje vremena).
    Sadržaj praktične nastave Vežbe prepoznavanja i primene teorijskih koncepata u analizi rečenica i sintagmi.
    Literatura
    1. Greenbaum, S. and R. Quirk (1990). A Student’s Grammar of English. London: Longman.
    2. Đurić, R. i R. B. Šević (2006). A Student’s Workbook of English Grammar. Novi Sad: Filozofski fakultet.
    3. Chalker, S. (1992). A Student’s English Grammar Workbook. London: Longman.
    4. Vince, M. (2010). Advanced Language Practice: English Grammar and Vocabulary. Oxford: Macmillan Education.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave frontalni i interkativni metod
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 30
    Praktična nastava 5 Usmeni ispit 30
    Projekti 0
    Kolokvijumi 25
    Seminari 0
    Vrh strane