15ФЛФЛ026 - Филозофска антропологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Филозофска антропологија | |||
| Акроним | 15ФЛФЛ026 | |||
| Студијски програм | Филозофија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање основних становишта о човеку током историје филозофије. Увид у историјске претпоставке настанка филозофске антропологије као самосталне филозофске дисциплине. Увид у специфичности филозофске антропологије у односу на сродне дисциплине из подручја природниих наука. Упознавање са могућностима интердисциплинарног рада на пољу филозофске антропологије. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање обухватног знања с обзиром на специфичности појединих историјских епоха у поимању човека. Оријентисање у погледу основних становишта и идеја која су тематизована филозофским поимањем човека. Међусобно диференцирање различитих приступа човеку. Практична примена тих сазнања у односу на конретне антрополошке проблеме са којима се суочавамо у савременом свету. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Антички појам човека. Хеленистичке концепције човека. Хришћански појам човека. Ренесансна «обнова». Просветитељска тематизација човека. Романтичарска критика просвећеног човека. Човек у филозофији немачког идеализма. Конституција филозофске антропологије као самосталне дисциплине. Основни феномени људског постојања. Људске институције из перспективе филозофске антропологије. Могућности сарадње филозофије и природних наука на пољу филозофске антропологије | |||
| Садржај практичне наставе | Пројекција филмова и других материјала. Разматрање савремених уметничких дела и медијске културе са становишта проблема филозофске антропологије ради испитивања могућности апликације њених тема и увида ради задобијања продубљенијег разумевања савременог човека. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања. Пројекције филмова и других аудио-визуелних материјала. Дискусије на задате теме. Практично анализирање текстова. Индивидуално истраживање. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

