15МКМК049 - Историја мађарског језика

Спецификација предмета
НазивИсторија мађарског језика
Акроним15МКМК049
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет разматра историју мађарског језика из аспеката историјских периода, то јест посматра синхроно језичко стање у низу. Тако студент има увиђај и могућност формирања синтезе главних периода историје језика.
    Исходи учења (стечена знања)Усвајање методологије дијахроне лингвистике на конкретним текстовима. Могућност дијахроног образлагања устројености савременог мађарског фонолошко-морфолошких система.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПериоди историје мађарског језика. Извори историје мађарског језика и њихова примена. Типови писаних споменика. Формирање структуре језичка. Oднос дијалеката и писаног језика, формирање граматике. Опште стање средњемађарског историјског периода. Почеци стандардног и књижевног језика. Формирање лексике. Период обнове језика. Методи обогаћивања фонда речи. Граматике и регулисање правописа.
    Садржај практичне наставеФонолошко-морфолошка анализа одабраних старомађарских текстова у репринт и у транскрибованим издањима. Комплексна анализа изабраног корпуса (стари списи од XII. do XV. века).
    Литература
    1. Magyar nyelvtörténet. Уредник: Kiss Jenő – Pusztai Ferenc, Osiris, Budapest, 2003.
    2. A magyar nyelvtörténet kézikönyve. Szerk.: Kiss Jenő–Pusztai Ferenc, Tinta, Budapest, 2018.
    3. Fazakas Emese: Bevezetés a magyar nyelvtörténetbe. Egyetemi Műhely Kiadó, Kolozsvár, 2007.
    4. Dömötör Adrienne: Régi magyar nyelvemlékek. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006.
    5. „Látjátok feleim…” Magyar nyelvemlékek a kezdetektől a 16. század elejéig. OSZK Bp. 2009.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеФронтални облик рада, групни облик рада, излагање наставника, илустрације, Практичне вежбе на изабраном тексту.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит
    Практична настава40Усмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране