15МКМК063 - Когнитивна теорија метафоре
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Когнитивна теорија метафоре | |||
Акроним | 15МКМК063 | |||
Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | – | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање основних појмова теорије когнитивне метафоре, коришћење стеченог знања у анализи и обради текстова. Успоставлјане везе између стратегија функционисања метафоричког изражавања у разним областима употребе језика, у разним текстуалним жанровима и језичким слојевима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити способни да упознају функционисање когнитивне метафоре у свакодневном и научном језику и у језику поезије. Тај интердисциплинарни приступ проблематици метафоре, успоставлјане везе између стратегија функционисања метафоричког изражавања у разним областима употребе језика доводи до препознавања чињенице да је језик један комплексан али јединствен универзум. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Когнитивна теорија и когнитивна граматика. Појам когнитивне метафоре. Когнитивне метафоре и језичка слика света.Когнитивне метафоре у свакодневном и научном језику и у језику поезије. Процес метафоризације. Когнитивна и граматичка реализација метафоре. Стилске фигуре везане уз метафоре. Когитивна метафора и публицистика. Улога метафоре у сленгу. Когнитивне метафоре и рекламе. Превођење и когнитина метафора. | |||
Садржај практичне наставе | Испитивање концептуализације метафора у свакодневном језику, у језику штампе и књижевних дела. Прикупљање метафоричких израза у различитим тематским областима, састављање упитника и анализа резултата. Израда презентација. Самостално истраживање. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Обрада теоријских наставних јединица путем предавања, самостални рад студената, решавање задатака практичног карактера. Настава се изводи и у групама, уз активно учешће студената у процесу учењa. У процесу излагања градива користе се презентације и мултимедијални материјали | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | Усмени испит | 20 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 20 |