15MKMK063 - Kognitivna teorija metafore
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Kognitivna teorija metafore | |||
Akronim | 15MKMK063 | |||
Studijski program | Mađarski jezik i književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | – | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje osnovnih pojmova teorije kognitivne metafore, korišćenje stečenog znanja u analizi i obradi tekstova. Uspostavljane veze između strategija funkcionisanja metaforičkog izražavanja u raznim oblastima upotrebe jezika, u raznim tekstualnim žanrovima i jezičkim slojevima. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti sposobni da upoznaju funkcionisanje kognitivne metafore u svakodnevnom i naučnom jeziku i u jeziku poezije. Taj interdisciplinarni pristup problematici metafore, uspostavljane veze između strategija funkcionisanja metaforičkog izražavanja u raznim oblastima upotrebe jezika dovodi do prepoznavanja činjenice da je jezik jedan kompleksan ali jedinstven univerzum. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Kognitivna teorija i kognitivna gramatika. Pojam kognitivne metafore. Kognitivne metafore i jezička slika sveta.Kognitivne metafore u svakodnevnom i naučnom jeziku i u jeziku poezije. Proces metaforizacije. Kognitivna i gramatička realizacija metafore. Stilske figure vezane uz metafore. Kogitivna metafora i publicistika. Uloga metafore u slengu. Kognitivne metafore i reklame. Prevođenje i kognitina metafora. | |||
Sadržaj praktične nastave | Ispitivanje konceptualizacije metafora u svakodnevnom jeziku, u jeziku štampe i književnih dela. Prikupljanje metaforičkih izraza u različitim tematskim oblastima, sastavljanje upitnika i analiza rezultata. Izrada prezentacija. Samostalno istraživanje. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Obrada teorijskih nastavnih jedinica putem predavanja, samostalni rad studenata, rešavanje zadataka praktičnog karaktera. Nastava se izvodi i u grupama, uz aktivno učešće studenata u procesu učenja. U procesu izlaganja gradiva koriste se prezentacije i multimedijalni materijali | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 20 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 20 |