15ПГПГ023 - Андрагогија 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Андрагогија 1 | |||
| Акроним | 15ПГПГ023 | |||
| Студијски програм | Педагогија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са филозофским, социолошким и психолошким специфичностима и одређењима процеса учења одраслих и развој њихових компетенција неопходних за креирање концепција, планирање, организовање и евалуирање формалног или неформалног процеса учења, развоја и усавршавања одраслих са којима раде и сарађују у различитим институционалним и ванинституционалним образовно-културним институцијамa. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће моћи да дефинише и опише процес ученја одраслих. Моћи ће да идентификује стилове учења одраслих и да организује образовни процес одраслих. Студент ће моћи да тестира и проверава стечена знања код одраслих, као и да креира програме формалног и неформалног процеса учења, развоја и усавршавања одраслих са којима педагози раде у васпитно-образовним институцијама. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Психолошке основе учења и образовања одраслих; Приступи развоју одраслих; Групна динамика и учење одраслих; Бихејвиористички приступ образовању одраслих; Концепти саморазвоја и самообразовања одраслих; Психоаналитички приступи образовању одраслих; Сазнајно-развојни приступи образовању одраслих; Стилови учења и образовање одраслих; Развој критичке свести код одраслих;Узрасни ступњеви и фазе у животу одраслих; Емотивно-мотивационе особине одраслих; Социјалне особине одраслих; Карактеристике личности и ставови одраслих према образовању; Теорије зрелости личности: биолошке, психолошке, социо-антрополошке; Животна ситуација одраслих и њен утицај на успех у процесу учења. Савремени системи образовања одраслих у свету и у Европи. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа и дискусија садржаја појмова везаних за учење и образовање одраслих (даље образовање, континуирано образовање, перманентно образовање, самообразовање, саморазвој и сл.); Операционализација циљева и задатака образовања одраслих; Компаративна анализа циљева образовања одраслих у Европским образовним системима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Монолошка метода, дијалошка метода, метода читања и рада на тексту, метода писаних радова. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
| Пројекти | 15 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

