15ПГПГ023 - Андрагогија 1

Спецификација предмета
НазивАндрагогија 1
Акроним15ПГПГ023
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са филозофским, социолошким и психолошким специфичностима и одређењима процеса учења одраслих и развој њихових компетенција неопходних за креирање концепција, планирање, организовање и евалуирање формалног или неформалног процеса учења, развоја и усавршавања одраслих са којима раде и сарађују у различитим институционалним и ванинституционалним образовно-културним институцијамa.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће моћи да дефинише и опише процес ученја одраслих. Моћи ће да идентификује стилове учења одраслих и да организује образовни процес одраслих. Студент ће моћи да тестира и проверава стечена знања код одраслих, као и да креира програме формалног и неформалног процеса учења, развоја и усавршавања одраслих са којима педагози раде у васпитно-образовним институцијама.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПсихолошке основе учења и образовања одраслих; Приступи развоју одраслих; Групна динамика и учење одраслих; Бихејвиористички приступ образовању одраслих; Концепти саморазвоја и самообразовања одраслих; Психоаналитички приступи образовању одраслих; Сазнајно-развојни приступи образовању одраслих; Стилови учења и образовање одраслих; Развој критичке свести код одраслих;Узрасни ступњеви и фазе у животу одраслих; Емотивно-мотивационе особине одраслих; Социјалне особине одраслих; Карактеристике личности и ставови одраслих према образовању; Теорије зрелости личности: биолошке, психолошке, социо-антрополошке; Животна ситуација одраслих и њен утицај на успех у процесу учења. Савремени системи образовања одраслих у свету и у Европи.
    Садржај практичне наставеАнализа и дискусија садржаја појмова везаних за учење и образовање одраслих (даље образовање, континуирано образовање, перманентно образовање, самообразовање, саморазвој и сл.); Операционализација циљева и задатака образовања одраслих; Компаративна анализа циљева образовања одраслих у Европским образовним системима.
    Литература
    1. Ољача, М. (1997). Андрагогија. Нови Сад: Филозофски факултет. Кулић, Р. и Деспотовић, М. (2005). Увод у андрагогију. Београд: Свет књиге. Ивануш Грмек, М. (2016). Значење евалуације у образовању одраслих, 121-132. Зборник радова знанствено-стручног колоквија "Стање и перспективе образовања одраслих у Републици Хрватској". Сплит: Филозофски факултет. Рајић, В. (2013). Вредновање образовних/одгојних постигнућа у образовању одраслих. Андрагошки гласник, 2 (17), 117-124.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеМонолошка метода, дијалошка метода, метода читања и рада на тексту, метода писаних радова.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит60
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти15
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране