15PGPG023 - Andragogija 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Andragogija 1 | |||
Akronim | 15PGPG023 | |||
Studijski program | Pedagogija | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa filozofskim, sociološkim i psihološkim specifičnostima i određenjima procesa učenja odraslih i razvoj njihovih kompetencija neophodnih za kreiranje koncepcija, planiranje, organizovanje i evaluiranje formalnog ili neformalnog procesa učenja, razvoja i usavršavanja odraslih sa kojima rade i sarađuju u različitim institucionalnim i vaninstitucionalnim obrazovno-kulturnim institucijama. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će moći da definiše i opiše proces učenja odraslih. Moći će da identifikuje stilove učenja odraslih i da organizuje obrazovni proces odraslih. Student će moći da testira i proverava stečena znanja kod odraslih, kao i da kreira programe formalnog i neformalnog procesa učenja, razvoja i usavršavanja odraslih sa kojima pedagozi rade u vaspitno-obrazovnim institucijama. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Psihološke osnove učenja i obrazovanja odraslih; Pristupi razvoju odraslih; Grupna dinamika i učenje odraslih; Bihejvioristički pristup obrazovanju odraslih; Koncepti samorazvoja i samoobrazovanja odraslih; Psihoanalitički pristupi obrazovanju odraslih; Saznajno-razvojni pristupi obrazovanju odraslih; Stilovi učenja i obrazovanje odraslih; Razvoj kritičke svesti kod odraslih;Uzrasni stupnjevi i faze u životu odraslih; Emotivno-motivacione osobine odraslih; Socijalne osobine odraslih; Karakteristike ličnosti i stavovi odraslih prema obrazovanju; Teorije zrelosti ličnosti: biološke, psihološke, socio-antropološke; Životna situacija odraslih i njen uticaj na uspeh u procesu učenja. Savremeni sistemi obrazovanja odraslih u svetu i u Evropi. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza i diskusija sadržaja pojmova vezanih za učenje i obrazovanje odraslih (dalje obrazovanje, kontinuirano obrazovanje, permanentno obrazovanje, samoobrazovanje, samorazvoj i sl.); Operacionalizacija ciljeva i zadataka obrazovanja odraslih; Komparativna analiza ciljeva obrazovanja odraslih u Evropskim obrazovnim sistemima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Monološka metoda, dijaloška metoda, metoda čitanja i rada na tekstu, metoda pisanih radova. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 60 | |
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
Projekti | 15 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |