15СЦСЦ038 - Социјална патологија

Спецификација предмета
НазивСоцијална патологија
Акроним15СЦСЦ038
Студијски програмСоциологија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметиманемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са најважнијим приступима и категоријама социјалне патологије, њене дисциплинарне утемељености, теоријских домета и емпиријских резултата, као и њеног значаја за разумевање друштвених процеса и појава.
    Исходи учења (стечена знања)Основни исход предмета је стицање знања из области социјалне патологије. Студенти ће бити упознати са основним перспективама развоја социјалне патологије као посебне дисциплине, са теоријским претпоставкама и емпиријским истраживањима.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСоцијална патологија: развој и перспективе. Социјална патологија и сродне дисциплине. Друштвена патологија, аномија и дезорганизација. Проблеми срединских фактора. Социјална патологија и друштвене класе. Социјална патологија и сиромаштво. Социјална патологија, субкултуре, етницитет и полност. Патологија и девијантности. Проблеми друштвене контроле. Криминалитет, делинквентност и агресивност
    Садржај практичне наставеЧасови вежби обухватају проучавање основне и шире литературе, односно проблемских студија и текстова из области социјалне патологије. Рад на вежбама подразумева и активно укључивање студената у наставу кроз самосталне и групне интерпретације и дискусије унапред припремљених текстова за сваку проблемску област/недељу студија.
    Литература
    1. Bošković, M., Marinković, D. 2015. Socijalna patologija. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu – Pravni fakultet.
    2. Jugović, A. 2013. Teorije društvene devijantnosti. Beograd – FSE UB.
    3. Konstantinović, Slobodanka; Nikolić-Ristanović Vesna; Kostić, Miomira. 2010. Kriminologija. Beograd: Prometej.
    4. Гофман, Е. (2009). Стигма. Нови Сад: Mediterran Publishing.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеНастава се изводи путем предавања, вежби, консултација, семинарских радова; примењују се монолошка и дијалошка метода, индивидуални и групни рад
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари20
    Врх стране