15SCSC038 - Socijalna patologija

Specifikacija predmeta
Naziv Socijalna patologija
Akronim 15SCSC038
Studijski program Sociologija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa najvažnijim pristupima i kategorijama socijalne patologije, njene disciplinarne utemeljenosti, teorijskih dometa i empirijskih rezultata, kao i njenog značaja za razumevanje društvenih procesa i pojava.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Osnovni ishod predmeta je sticanje znanja iz oblasti socijalne patologije. Studenti će biti upoznati sa osnovnim perspektivama razvoja socijalne patologije kao posebne discipline, sa teorijskim pretpostavkama i empirijskim istraživanjima.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Socijalna patologija: razvoj i perspektive. Socijalna patologija i srodne discipline. Društvena patologija, anomija i dezorganizacija. Problemi sredinskih faktora. Socijalna patologija i društvene klase. Socijalna patologija i siromaštvo. Socijalna patologija, subkulture, etnicitet i polnost. Patologija i devijantnosti. Problemi društvene kontrole. Kriminalitet, delinkventnost i agresivnost
    Sadržaj praktične nastave Časovi vežbi obuhvataju proučavanje osnovne i šire literature, odnosno problemskih studija i tekstova iz oblasti socijalne patologije. Rad na vežbama podrazumeva i aktivno uključivanje studenata u nastavu kroz samostalne i grupne interpretacije i diskusije unapred pripremljenih tekstova za svaku problemsku oblast/nedelju studija.
    Literatura
    1. Bošković, M., Marinković, D. 2015. Socijalna patologija. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu – Pravni fakultet.
    2. Jugović, A. 2013. Teorije društvene devijantnosti. Beograd – FSE UB.
    3. Konstantinović, Slobodanka; Nikolić-Ristanović Vesna; Kostić, Miomira. 2010. Kriminologija. Beograd: Prometej.
    4. Gofman, E. (2009). Stigma. Novi Sad: Mediterran Publishing.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave Nastava se izvodi putem predavanja, vežbi, konsultacija, seminarskih radova; primenjuju se monološka i dijaloška metoda, individualni i grupni rad
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari 20
    Vrh strane