15СЦСЦ046 - Социолошко истраживање маркетинга

Спецификација предмета
НазивСоциолошко истраживање маркетинга
Акроним15СЦСЦ046
Студијски програмСоциологија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаСтечена социолошка знања из предмета Социологија рада и Социологија организација.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да омогући студентима да стекну основна знања о једном од најактуелнијих и најдоминантнијих процеса (маркетиншка комуникација) који се односи на сферу рада, а у коме се прожимају људска, друштвена, културна, економска и техничка димензија, као и да развију вештине разумевања, проучавања и објашњавања тог процеса. У том погледу, ова социолошка дисциплина има циљ да оснажи, како сазнајну, тако и професионално-практичну страну будућих стручњака (социолога).
    Исходи учења (стечена знања)Оспособљеност студената за истраживање разних аспеката маркетинга, као једног сложеног, вишедимензионалног процеса.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеOсновне карактеристике маркетинга и маркетиншке комуникације, уз образлагање потребе укључивања социологије у проучавање тог облика друштвеног делања човека. Улогае социологије у том процесу: прво, као науке која настоји да проучи маркетинг као облик комуникације између друштвених актера (најпре у сфери рада); друго, социологије као својеврсне професионалне активности у пословима маркетинга, која се односи на настојање да се потпомаже економски систем у оној мери у којој он уважава истину социолошких анализа и објашњења. Различита теоријска становишта о маркетингу, стратегије које имају примену у процесу маркетиншке комуникације уз њихово критичко анализирање.
    Садржај практичне наставеСамостална припрема студената (уз менторско усмеравање) и њихово излагање одговарајућих теоријских проблема који се односе на област маркетиншке комуникације, уз критичку анализу главних трендова у условима глобализацијске транзиције; презентација социолошких (и других научних) студија маркетинга; самостално/тимско осмишљавање оквира потенцијалног истраживања (теоријска основа, хипотеза, узорковање, одабир техника).
    Литература
    1. Милошевић, Б. (1995). „Маркетиншка комуникација и професионализација социологије“. Социолошки преглед, vol. 29, бр.4, 477-484
    2. Kotler, P. i Keller, K. L. (2006). Marketing menadžment. Beograd: Data status.
    3. Болчић, Силвано И. (1995). “Социолошка анализа маркетинг стратегија“ , Социолошки преглед, vol. 29, бр.4, 463-476.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања, расправа, дијалог, презентација социолошких истраживања, менторска упутства за самостално/тимско: истраживање, излагање и анализирање прочитаних истраживачких студија и израда оквира теоријско-хипотетичких истраживања.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит70
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20
    Врх стране