15SCSC046 - Sociološko istraživanje marketinga

Specifikacija predmeta
Naziv Sociološko istraživanje marketinga
Akronim 15SCSC046
Studijski program Sociologija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Stečena sociološka znanja iz predmeta Sociologija rada i Sociologija organizacija. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je da omogući studentima da steknu osnovna znanja o jednom od najaktuelnijih i najdominantnijih procesa (marketinška komunikacija) koji se odnosi na sferu rada, a u kome se prožimaju ljudska, društvena, kulturna, ekonomska i tehnička dimenzija, kao i da razviju veštine razumevanja, proučavanja i objašnjavanja tog procesa. U tom pogledu, ova sociološka disciplina ima cilj da osnaži, kako saznajnu, tako i profesionalno-praktičnu stranu budućih stručnjaka (sociologa).
    Ishodi učenja (stečena znanja) Osposobljenost studenata za istraživanje raznih aspekata marketinga, kao jednog složenog, višedimenzionalnog procesa.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Osnovne karakteristike marketinga i marketinške komunikacije, uz obrazlaganje potrebe uključivanja sociologije u proučavanje tog oblika društvenog delanja čoveka. Ulogae sociologije u tom procesu: prvo, kao nauke koja nastoji da prouči marketing kao oblik komunikacije između društvenih aktera (najpre u sferi rada); drugo, sociologije kao svojevrsne profesionalne aktivnosti u poslovima marketinga, koja se odnosi na nastojanje da se potpomaže ekonomski sistem u onoj meri u kojoj on uvažava istinu socioloških analiza i objašnjenja. Različita teorijska stanovišta o marketingu, strategije koje imaju primenu u procesu marketinške komunikacije uz njihovo kritičko analiziranje.
    Sadržaj praktične nastave Samostalna priprema studenata (uz mentorsko usmeravanje) i njihovo izlaganje odgovarajućih teorijskih problema koji se odnose na oblast marketinške komunikacije, uz kritičku analizu glavnih trendova u uslovima globalizacijske tranzicije; prezentacija socioloških (i drugih naučnih) studija marketinga; samostalno/timsko osmišljavanje okvira potencijalnog istraživanja (teorijska osnova, hipoteza, uzorkovanje, odabir tehnika).
    Literatura
    1. Milošević, B. (1995). „Marketinška komunikacija i profesionalizacija sociologije“. Sociološki pregled, vol. 29, br.4, 477-484
    2. Kotler, P. i Keller, K. L. (2006). Marketing menadžment. Beograd: Data status.
    3. Bolčić, Silvano I. (1995). “Sociološka analiza marketing strategija“ , Sociološki pregled, vol. 29, br.4, 463-476.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave Predavanja, rasprava, dijalog, prezentacija socioloških istraživanja, mentorska uputstva za samostalno/timsko: istraživanje, izlaganje i analiziranje pročitanih istraživačkih studija i izrada okvira teorijsko-hipotetičkih istraživanja.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 70
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 20
    Vrh strane