15СКСК017 - Светска књижевност 1

Спецификација предмета
НазивСветска књижевност 1
Акроним15СКСК017
Студијски програмСрпска књижевност и језик
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са главним токовима, појавама и делима класичне књижевности (месопотамске, хеленске, римске, библијске); упућивање у избор и начин коришћења секундарне литературе; оспособљавање за самосталну анализу, тумачење и вредновање књижевног текста.
    Исходи учења (стечена знања)Способност уочавања најзначајнијих обележја класичне књижевности и њихово разумевање у циљу даље надградње стеченог знања у каснијим епохама светске књижевности.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеТеоријска настава. Предавања на којима се тумаче следећа дела: Еп о Гилгамешу; Хомер: Илијада; Одисеја; Есхил: Орестија, Оковани Прометеј; Софокле: Цар Едип, Антигона; Еурипид: Медеја; Хиполит; Вергилије: Енеида. Проучавање библијске књижевности као Светог Писма Старог и Новог Завета; Књига о Јову; Књига Проповједникова; Пјесма над пјесмама; Свето Јеванђеље по Матеју: Христова беседа на гори; Посланице Апостола Павла; Логосност Новог Завета у канону српске писане и усмене (народне) књижевности.
    Садржај практичне наставе
    Литература
    1. Е. Рајнер: Месопотамска књижевност, у Повијести свјетске кнњижевности, књ. 1, Загреб, 1982
    2. А. Вебер: Трагично и историја (поглавља о Гилгамешу, Хомеру и грчким трагичарима), Нови Сад, 1987
    3. М. Ђурић: Историја хеленске књижевности, Београд, 1951
    4. Р. Грејвз: Грчки митови, Београд, 1969
    5. З. Дукат, Грчка трагедија, Загреб, 1996
    6. Жан-Пјер Вернан, П. Видал-Наке, Мит и трагедија у античкој Грчкој, I-II, Нови Сад, 1993,1995
    7. Н. Страјнић: Огледи из класичне књижевности, Сремски Карловци, 2004
    8. А. Лески: Грчка трагедија, Нови Сад, 2005
    9. М. Будимир, М. Флашар, Преглед римске књижевности, Београд, 1986
    10. Н. Вулић, Из римске књижевности (поглавље о Енеиди), Београд, 1958
    11. Амфилохије Радовић: Историјски пресјек тумачења Старог Завјета, Никшић, 1996
    12. М. Миодраговић: Проблем стардања по „Књизи о Јову“; Теолошки погледи, Београд, 1985, бр. 1–3, 133–141
    13. Јустин Поповић: Тумачење Светог Еванђеља по Матеју, Ваљево, 1979.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеМонолошка, дијалошка, демонстративно-илустративна, рад на тексту, индивидуални рад (консултације).
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари
    Врх стране