15СКСК024 - Књижевност српског барока и просветитељства
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Књижевност српског барока и просветитељства | |||
| Акроним | 15СКСК024 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање знањима о основним поетичким, жанровским и књижевноисторисјким одликама књижевности српског барока и просветитељства. Циљ је да се писци и програмом предвиђена дела, која пружају репрезентативан увид у главне токове српске књижевности 17. и 18. века, дијахронијски и синхронијски проуче. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти би требало да усвоје појмове барока и просветитељства у историјском, поетичком и стилском погледу, те да се упознају са почецима конституисања жанрова у српској књижевности и стекну свест о континуитетима српске књижевности. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Геопоетичка слика српске књижевности 17. и 18. века. Језик барокних стваралаца и аутора који су писали у домену просветиљске парадигме. Барокни медиевализам, постмодерна барокност, барок - авангарда - постмодерна, историографска метафикција (гроф Ђорђе Бранковић), историја (Павле Јулинац), историјска драма (Емануил Козачински), мемоаристика (Симеон Пишчевић), проскинитарион: путопис (Јеротеј Рачанин), поетска фигурација, версификација, омилитика (Гаврил Стефановић Венцловић), алегоричност, облици фантастике (Јован Рајић), carmina figurata, хералдика (Захарија Орфелин, Христифор Жефаровић), емблематика (зборници емблема; Итика јерополитика), рококо осећајност, еротска литература (српско грађанско песништво, Александар Пишчевић), констиуисање жанрова: пословице/ причте/ сентенције (Јован Мушкатировић), комедије, романа у преводу (Емануил Јанковић, Павле Јулинац), сатире (Михаило Максимовић), есеја, басне, аутобиографије (Доситеј Обрадовић). | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа и интерпретација текстова следећих аутора: Ђорђе Бранковић, Јеротеј Рачанин, Гаврил Стефановић Венцловић, Захарије Орфелин, Јован Рајић, Симеон Пишчевић, Александар Пишчевић, Алексије Везилић, Јован Мушкатировић, Атанасије Димитријевић Секереш,, Емануил Јанковић, Павле Јулинац, Михаило Максимовић, Доситеј Обрадовић. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Монолошка, дијалошка, консултативна, интерактивна, интерпретација текста. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 10 | |||

