15СКСК044 - Светска књижевност 4

Спецификација предмета
НазивСветска књижевност 4
Акроним15СКСК044
Студијски програмСрпска књижевност и језик
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаПоложени испити из предмета: Светска књижевност 1, Светска књижевност 2, Светска књижевност 3Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са главним токовима и делима светске књижевности XIX века, у европским оквирима (романтизам, реализам, симболизам, натурализам); упућивање у избор и начин коришћења секундарне литературе; упућивање на могућности самосталне анализе и тумачењакњижевног текста.
    Исходи учења (стечена знања)Познавање главних токова европске књижевности 19. века; прочитана обавезна дела. Оспособљеност за избор и начин коришћења релевантне секундарне литературе и самосталну анализу и тумачење књижевног текста.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеOбухваћен je избор дела уз уважаваоње критеријума доминантних жанрова референтног доба у европским оквирима, те водећих националних књижевности и канона универзалних класика. На предавањима се тумаче следећа дела: Шилер: Вилхелм Тел; Гете: Фауст; Бајрон: Чајлд Харолд; Пушкин: Евгеније Оњегин; Стендал: Црвено и црно; Балзак: Чича Горио; Дикенс: Оливер Твист; Гогољ: Шињел и Нос, Ревизор; Е.А.По: Гавран, Украдено писмо; Флобер: Госпођа Бовари; Достојевски: Браћа Карамазови; Толстој: Ана Карењина; Ибзен: Нора; Чехов: Ујка Вања и Чеховљеве приче.
    Садржај практичне наставеЧитање и коментарисање одабраних текстова из литературе; излагање и коментарисање семинарских радова.
    Литература
    1. Ф. Зенгле, Континуитет и преображај, Нови Сад, 2005 (поглавља о Шилеру и о Фаусту)
    2. З. Пауновић, Историја, фикција, мит, Београд, 2006 (Болно одрастање Чајлда Харолда)
    3. М. Сибиновић, «Евгеније Оњегин» Александра Пушкина, Београд, 1982
    4. Ж. Старобински, Живо око, Сремски Kарловци-Нови Сад, 1998 (поглавље о Стендалу)
    5. Е. Ауербах, Мимесис, Београд, 1968. Поглавље XVIII
    6. Ж. Пуле, Метаморфозе круга, С. Карловци, 1993 (поглавља о романтизму, Балзаку и Поу)
    7. В. Бут, Реторика прозе, Београд, 1976 (поглавље IX)
    8. Ж. Русе: Облик и значење, Нови Сад, 1993 (о Госпођи Бовари)
    9. Н. Богдановић, Књижевне анализе, 1987. (поглавља о Гогољу)
    10. М. Бахтин: Приблеми поетике Достојевског, Београд, 1982
    11. Н. Милошевић: Идеологија, психологија, стваралаштво, Београд, 1972 (о Достојевском)
    12. Џ. Стејнер: Толстој или Достојевски, Нови Сад, 1989
    13. Д. Недељковић: Моћ и немоћ књижевности, Београд, 1994 (о Толстоју)
    14. Р. Вилијамс: Драма од Ибзена до Брехта, Београд, 1979 (о Ибзену и Чехову)
    15. Ј. Христић: Чехов, драмски писац, Београд, 1981.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеМонолошка, дијалошка, текст метода, презентација.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит70
    Практична настава5Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20
    Врх стране