15СРД2 - Увод у социологију
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увод у социологију | |||
| Акроним | 15СРД2 | |||
| Студијски програм | Социјални рад | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Усвајање основних сазнања о друштву, која обухватају појмовну, предметну, теоријску и методолошку утемељеност социологије, с једне, и разумевање потреба тих друштава да се њена сазнања “уносе” у друштвену свакодневницу (професионализација), с друге стране. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да умеју: • да дефинишу основне социолошке појмове • да примене теоријска знања из области увода у социологију у процесу идентификације социјалних проблема • да конципирају оквир за анализу социјалних проблема у ширем и ужем друштвеном контексту • да се критичке односе према искуствима и теоријама о социјалним проблемима, што је основа за њихово даље (само)образовање у области социјалног рада | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Курс обухвата уводне социолошке садржаје, који требају да оспособе студенте за рационално (критичко) разумевање друштвених законитости и могућности човека да утиче на ширење граница слободе. Настава курса обухвата следеће тематске области: 1. приступ социологији, као науци и као професији; 2. различите перспективе у социологији и особености социолошког сазнања (предметна, методолошка и појмовно-теоријска одређеност социологије); 3. начин производње друштвеног живота (личност и друштво) и основни проблеми социологије (структура и развој друштва); 4. културне вредности и друштво и 5. особености савремених друштава и могућности социологије у њиховом разумевању. | |||
| Садржај практичне наставе | Студиозна анализа појединих аспеката проблема који се садрже у теоријској настави, расправа о различитим погледима на те проблеме и на начин њиховог дефинисања и објашњења, презентација прочитане литературе и њено (семинарско) представљање, упознавање са карактеристичном социолошком литературом, пружање упутстава за лакше савладавање социолошке грађе. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, расправа, дијалог, презентација социолошке литературе, менторско давање упутстава за самостално студирање појединих садржинских јединица, самостално излагање прочитане литературе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||

