15СРКС014 - Савремена методологија и употреба техничких средстава у настави српског као страног језика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Савремена методологија и употреба техничких средстава у настави српског као страног језика | |||
| Акроним | 15СРКС014 | |||
| Студијски програм | Српска филологија: Српски као страни језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Развијање свести о томе како технологија може помоћи учењу и подучавању; истраживање веза између технологије и актуелних идеја о учењу и подучавању; увежбавање процене, прилагођавања и осмишљавања наставног материјала побољшаног технологијом. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти који успешно заврше овај курс моћи ће да: покажу опсежну теоријску и концептуалну основу и одговарајуће вештине у области информационих технологија; покажу умешност у истраживању нових идеја, стратегија и посебних алата за интеграцију информационих технологија у наставни план и програм; формирају и примене одговарајуће методе за подучавање посебних група ученика; створе свест о потребама различитих типова ученика и разумеју како да на њих одговоре кроз употребу технологије; упоређују и контрастирају алтернативне приступе са употребом информационих технологија у настави. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Технологија као наставно средство. Историјски преглед развоја едукационе технологије: Скинерова програмирана настава, CBT/CBL, CMC. Теоријски правци у основи едукационе технологије: бихевиоризам, когнитивизам, конструктивизам. Педагошке основе употребе интерактивних белих табли (паметних табли), лаптопова, PowerPoint софтвера и остале специјализоване технике. Интеграција комуникационих технологија у наставу (имејл, sms, инстант месиџинг, VOIP, ћаскаонице и сл.) и њихове педагошко-психолошке основе. Појам и реализација виртуелне учионице. Будућност примене друштвених мрежа у настави. Етичка и правна питања везана за употребу информационих и едукационих технологија. | |||
| Садржај практичне наставе | Демонстрације технологија, дискусије, радионице, рад у групама и практични задаци. Сваки час садржаће јаку педагошку компоненту уз нагласак на практичној примени наученог садржаја. Од студената се очекује да активно учествују у настави и деле своја свакодневна искуства у употреби разних технологија. Студенти ће бити подстицани да током семестра дају свој допринос групном блогу на теме које се односе на овај модул. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Монолошка, дијалошка, демонстративна, методе проблемске наставе, истраживачке методе. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

