15SRKS014 - Savremena metodologija i upotreba tehničkih sredstava u nastavi srpskog kao stranog jezika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremena metodologija i upotreba tehničkih sredstava u nastavi srpskog kao stranog jezika | |||
Akronim | 15SRKS014 | |||
Studijski program | Srpska filologija: Srpski kao strani jezik | |||
Modul | ||||
Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razvijanje svesti o tome kako tehnologija može pomoći učenju i podučavanju; istraživanje veza između tehnologije i aktuelnih ideja o učenju i podučavanju; uvežbavanje procene, prilagođavanja i osmišljavanja nastavnog materijala poboljšanog tehnologijom. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti koji uspešno završe ovaj kurs moći će da: pokažu opsežnu teorijsku i konceptualnu osnovu i odgovarajuće veštine u oblasti informacionih tehnologija; pokažu umešnost u istraživanju novih ideja, strategija i posebnih alata za integraciju informacionih tehnologija u nastavni plan i program; formiraju i primene odgovarajuće metode za podučavanje posebnih grupa učenika; stvore svest o potrebama različitih tipova učenika i razumeju kako da na njih odgovore kroz upotrebu tehnologije; upoređuju i kontrastiraju alternativne pristupe sa upotrebom informacionih tehnologija u nastavi. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Tehnologija kao nastavno sredstvo. Istorijski pregled razvoja edukacione tehnologije: Skinerova programirana nastava, CBT/CBL, CMC. Teorijski pravci u osnovi edukacione tehnologije: biheviorizam, kognitivizam, konstruktivizam. Pedagoške osnove upotrebe interaktivnih belih tabli (pametnih tabli), laptopova, PowerPoint softvera i ostale specijalizovane tehnike. Integracija komunikacionih tehnologija u nastavu (imejl, sms, instant mesidžing, VOIP, ćaskaonice i sl.) i njihove pedagoško-psihološke osnove. Pojam i realizacija virtuelne učionice. Budućnost primene društvenih mreža u nastavi. Etička i pravna pitanja vezana za upotrebu informacionih i edukacionih tehnologija. | |||
Sadržaj praktične nastave | Demonstracije tehnologija, diskusije, radionice, rad u grupama i praktični zadaci. Svaki čas sadržaće jaku pedagošku komponentu uz naglasak na praktičnoj primeni naučenog sadržaja. Od studenata se očekuje da aktivno učestvuju u nastavi i dele svoja svakodnevna iskustva u upotrebi raznih tehnologija. Studenti će biti podsticani da tokom semestra daju svoj doprinos grupnom blogu na teme koje se odnose na ovaj modul. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Monološka, dijaloška, demonstrativna, metode problemske nastave, istraživačke metode. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | 20 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |