15СЗ02 - Социјално планирање и социјални развој

Спецификација предмета
НазивСоцијално планирање и социјални развој
Акроним15СЗ02
Студијски програмСоциологија у социјалној заштити
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметиманемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета јесте упознавање студената са појмом, теоријским приступима у социјалном развоју и социјалном планирању, као и врстама и садржајем социјалног развоја и планирања. Такође, циљ је и упознавање студената са карактеристикама социјалног развоја и планирања у различитим друштвеним контекстима, а посебно (савременом) српском друштву. Осим овог, циљ је и оспособљавање студената да самостално и критички анализирају кључне стратешке документе у области социјалног развоја и планирања, као и да евалуирају различите приступе у социјалном планирању, у односу на постављене циљеве социјалног развоја, расположиве ресурсе и очекиване исходе.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти треба да умеју да: дефинишу појмове и објасне теоријске концепције о социјалном развоју и социјалном планирању; разумеју везе између главних појмова и друштвену условљеност типова социјалног планирања; примене стечена знања у формулисању проблема, конципирању и планирању истраживања, као и у објашњењу савремених процеса планирања и социјалног развоја; анализирају обележја социјалног развоја и планирања у различитим друштвеним, економским, културним контекстима; развију критички став према стратешко-нормативним документима у области социјалног планирања и развоја.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам, циљеви и теоријске концепције социјалног развоја. Фактори социјалног развоја. Индикатори социјалног развоја. Социјални развој Србије. Појам, циљеви и типови социјалног планирања. Димензије, функције и принципи социјалног планирања. Социјално планирање и друштвени контекст. Социјално планирање у локалној заједници. Партиципација у социјалном планирању. Методи за прикупљање, обраду, систематизацију и тумачење података у социјалном планирању. Карактеристике социјалног планирања у српском друштву.
    Садржај практичне наставеИндивидуални и групни рад студената на примерима из праксе који се односе на основне теоријске концепте; семинарски радови.
    Литература
    1. Lakićević, M., A. Gavrilović. 2012. Socijalni razvoj i planiranje. Bgd: Čigoja.
    2. Babović, M. (prir.) 2010. Izazovi nove socijalne politike. Beograd: SECONS. Str. 25-47, 78-89
    3. Čikić, Jovana. 2015. Participativna akciona istraživanja i socijalni rad. U: Z. Kuburić, M. Zotović, M. Škorić, A. Kišjuhas (prir.) 2015. Istraživanja u oblasti socijalnog rada, socijalne zaštite i socijalne politike. Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet: Novi Sad. Str. 299-328
    4. Geiger Zeman, M., Z. Zeman. 2010. Uvod u sociologiju (održivih) zajednica. Zagreb: Institu društvenih znanosti Ivo Pilar. 11-19, 23-29, 33-47
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставепредавања, групна дискусија, рад у малим групама.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари20
    Врх стране