15СЗ02 - Социјално планирање и социјални развој
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социјално планирање и социјални развој | |||
| Акроним | 15СЗ02 | |||
| Студијски програм | Социологија у социјалној заштити | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета јесте упознавање студената са појмом, теоријским приступима у социјалном развоју и социјалном планирању, као и врстама и садржајем социјалног развоја и планирања. Такође, циљ је и упознавање студената са карактеристикама социјалног развоја и планирања у различитим друштвеним контекстима, а посебно (савременом) српском друштву. Осим овог, циљ је и оспособљавање студената да самостално и критички анализирају кључне стратешке документе у области социјалног развоја и планирања, као и да евалуирају различите приступе у социјалном планирању, у односу на постављене циљеве социјалног развоја, расположиве ресурсе и очекиване исходе. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да умеју да: дефинишу појмове и објасне теоријске концепције о социјалном развоју и социјалном планирању; разумеју везе између главних појмова и друштвену условљеност типова социјалног планирања; примене стечена знања у формулисању проблема, конципирању и планирању истраживања, као и у објашњењу савремених процеса планирања и социјалног развоја; анализирају обележја социјалног развоја и планирања у различитим друштвеним, економским, културним контекстима; развију критички став према стратешко-нормативним документима у области социјалног планирања и развоја. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Појам, циљеви и теоријске концепције социјалног развоја. Фактори социјалног развоја. Индикатори социјалног развоја. Социјални развој Србије. Појам, циљеви и типови социјалног планирања. Димензије, функције и принципи социјалног планирања. Социјално планирање и друштвени контекст. Социјално планирање у локалној заједници. Партиципација у социјалном планирању. Методи за прикупљање, обраду, систематизацију и тумачење података у социјалном планирању. Карактеристике социјалног планирања у српском друштву. | |||
| Садржај практичне наставе | Индивидуални и групни рад студената на примерима из праксе који се односе на основне теоријске концепте; семинарски радови. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | предавања, групна дискусија, рад у малим групама. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||

