15SZ02 - Socijalno planiranje i socijalni razvoj
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Socijalno planiranje i socijalni razvoj | |||
| Akronim | 15SZ02 | |||
| Studijski program | Sociologija u socijalnoj zaštiti | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta jeste upoznavanje studenata sa pojmom, teorijskim pristupima u socijalnom razvoju i socijalnom planiranju, kao i vrstama i sadržajem socijalnog razvoja i planiranja. Takođe, cilj je i upoznavanje studenata sa karakteristikama socijalnog razvoja i planiranja u različitim društvenim kontekstima, a posebno (savremenom) srpskom društvu. Osim ovog, cilj je i osposobljavanje studenata da samostalno i kritički analiziraju ključne strateške dokumente u oblasti socijalnog razvoja i planiranja, kao i da evaluiraju različite pristupe u socijalnom planiranju, u odnosu na postavljene ciljeve socijalnog razvoja, raspoložive resurse i očekivane ishode. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti treba da umeju da: definišu pojmove i objasne teorijske koncepcije o socijalnom razvoju i socijalnom planiranju; razumeju veze između glavnih pojmova i društvenu uslovljenost tipova socijalnog planiranja; primene stečena znanja u formulisanju problema, koncipiranju i planiranju istraživanja, kao i u objašnjenju savremenih procesa planiranja i socijalnog razvoja; analiziraju obeležja socijalnog razvoja i planiranja u različitim društvenim, ekonomskim, kulturnim kontekstima; razviju kritički stav prema strateško-normativnim dokumentima u oblasti socijalnog planiranja i razvoja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam, ciljevi i teorijske koncepcije socijalnog razvoja. Faktori socijalnog razvoja. Indikatori socijalnog razvoja. Socijalni razvoj Srbije. Pojam, ciljevi i tipovi socijalnog planiranja. Dimenzije, funkcije i principi socijalnog planiranja. Socijalno planiranje i društveni kontekst. Socijalno planiranje u lokalnoj zajednici. Participacija u socijalnom planiranju. Metodi za prikupljanje, obradu, sistematizaciju i tumačenje podataka u socijalnom planiranju. Karakteristike socijalnog planiranja u srpskom društvu. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Individualni i grupni rad studenata na primerima iz prakse koji se odnose na osnovne teorijske koncepte; seminarski radovi. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | predavanja, grupna diskusija, rad u malim grupama. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 20 | |||

