Zaposleni
Sabina Halupka-Rešetar
Sabina Halupka-Rešetar, redovni profesor
Kontakt
Kabinet: 231/2
Broj telefona: 485-3857
E-adresa: halupka.resetar@ff.uns.ac.rs
Biografija
Školovanje
9/1995 Profesor engleskog jezika i književnosti, Katedra za engleski jezik i književnost, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
2/2000 Magistar lingvističkih nauka, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
6/2009 Doktor lingvsitičkih nauka, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
Radno iskustvo
1/4/1996–24/5/2000 Asistent pripravnik, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu, Srbija, Novi Sad (Srbija)
25/5/2000–2/7/2009 Asistent, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu, Srbija, Novi Sad (Srbija)
3/7/2009–5/11/2009 Nastavnik jezičkih veštiina, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu, Srbija, Novi Sad (Srbija)
6/11/2009–05/11/2014 Docent, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu, Srbija, Novi Sad (Srbija)
6/11/2014–do sada Vanredni profesor, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, Serbia, Novi Sad (Serbia)
Veštine
Maternji jezik (jezici) Mađarski, srpski
DRUGI JEZICI RAZUME
Drugi jezici
Engleski SLUŠANJE GOVORI PIŠE
C2 Čitanje Govorena produkcija Pisana produkcija
Nemački A2 C2 C2 C2 C2
Španski B1 A2 A2 A1 A2
Nagrade i priznanja
Druga nagrada Ministarstva nauke i tehnologije Republike Srbije za istraživače iz oblasti nauke o jeziku i književnosti prema rezultatima iz 2002. i 2003. godine za rad objavljen u časopisu sa ISI liste (Journal of Pragmatics)
Nastavni rad
Osnovne akademske studije:
Generativna sintaksa 1
Generativna sintaksa 2
Komunikativna kompetencija
Master akademske studije:
Informacijska struktura rečenice
Teorija jezika i usvajanja jezika
Doktorske akademske studije:
Kontrastivna sintaksa engleskog i srpskog jezika
Leva periferija klauze
Naučno-istraživački rad
U proteklom periodu objavila naučnu monografiju Exploring Communicative Competence in English as a Foreign Language. A Student's Resource Book (2019), koja predstavlja sintezu njenih dosadašnjih originalnih i autentičnih teorijskih i empirijskih istraživanja komunikativne kompetencije i procesa njenog razvijanja kod studenata anglistike. Publikovala više naučnih radova (neke u koautorstvu), iz oblasti sintakse, pragmatike, leksikologije i leksikografije engleskog, srpskog i mađarskog jezika, metodike nastave, te englesko-srpske, englesko-mađarske i srpsko-mađarske kontrastivne lingvistike, kao i sociolingvistike.
Bibliografija (izbor)
1. |
(2019). Exploring communicative competence in English as a foreign language: A student’s resource book. Novi Sad: Filozofski fakultet. 242 p. ISBN 978-86-6065-527-3 |
2. |
Halupka-Rešetar, S., Knežević, Lj., Topalov, J. (2018). Revisiting willingness to communicate in English as a foreign language: The Serbian perspective. Journal of Multilingual and Multicultural Development 39/10: 912-924. |
3. |
Kovács Rácz, E., Halupka-Rešetar, S. (2018). The relationship between sense of local identity, attitudes toward dialects and functional-situational language teaching. Poznan Studies in Contemporary Linguistics 54/1: 115-146. |
4. |
Ilić Matijević, N., Halupka-Rešetar, S. (2017). WH-phrases in the Nominal Domain in Serbian. Zbornik Matice srpske za filologiju i lingvistiku LX/2: 149-165. |
5. |
Halupka-Rešetar, S., Todorović, N. (2015). Serbian verbs front to be expressive. Grazer Linguistische Studien 83: 139-148. |
6. |
Halupka-Rešetar, S., Radić-Bojanić, B. (2014). The discourse marker znači in Serbian. Pragmatics 24(4): 785-798. |
7. |
(2011). Rečenični fokus u engleskom i srpskom jeziku. Edicija E-disertacija, knjiga 1. Novi Sad: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-6065-077-3 |
8. |
(2009). Red reči u službi izražavanja informacionog fokusa u srpskom jeziku. Zbornik Matice srpske za filologiju i lingvistiku LII/2: 169-186. |
9. |
Halupka-Rešetar, S., Radić, B. (2003). Animal names used in addressing people in Serbian. Journal of Pragmatics 35, pp. 1891-1902. |
10. |
(1999). Pitanja s upitnim rečima u srpskom jeziku: generativni pristup. Zbornik Matice srpske za filologiju i lingvistiku XLII: 157-188. |
Kompletna bibliografija (pdf)