Ana Genc

Ana Genc, vanredni profesor

Kontakt
Kabinet: 146
Broj telefona: 063/ 17 5678 5
E-adresa: agenc@ff.uns.ac.rs

Biografija
Ana Genc je rođena 1980. godine u Novom Sadu. Godine 2004. diplomirala je na studijama psihologije na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Magistarsku tezu, pod naslovom Psihološka imuna kompetencija u populaciji Vojvodine – transkulturalna perspektiva, odbranila je 2009. godine. Doktorirala je 2014. godine (Relacije između stres-procesa i ispitne anksioznosti – distorzije u sećanjima na emocije iz prošlih stresnih transakcija). Bila je pripravnik u Dečijoj bolnici u Novom Sadu. Od 2005. godine zaposlena je na Odseku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu. Pohađala je edukaciju iz Transkacione analize i stekla je zvanje psihodramskog psihoterapeuta. Poseduje nacionalni sertifikat za psihoterapiju. Završila je bazični nivo edukacije za EMDR terapeuta i pohađala je edukaciju iz Telesne psihodramske psihoterapije. Trener je za psihotraumu pri Evropskoj mreži za traumatski stres. U praksi se bavila pružanjem kriznih intervencija za žene žrtve nasilja, bila je voditeljka mnogobrojnih psihodramskih radionica i psihoterapijskih grupa, supervizirala je rad volontera NSHC. Godine 2017. dobila je nagradu časopisa Psihologija (Exceptional early-stage research paper).

Nastavni rad
Osnovi mentalnog zdravlja
Psihologija krize
Psihologija traume i gubitka
Razvojna psihologija za nepsihologe (na mađarskom jeziku)
Pedagoška psihologija za nepsihologe (na mađarskom jeziku)
Psihološke intervencije za krizu i traumu
Psihodrama

Naučno-istraživački rad
Ana Genc se bavi oblašću mentalnog zdravlja. Njen naučno-istraživački rad primarno je fokusiran na istraživanja: stres-procesa, raznih vrsta kriznih situacija (oblici nasilja, poput silovanja, vršnjačkog nasilja i mobinga) i psihologije traume i gubitka, sa posebnim akcentom na pružanje podrške tugujućim osobama. Nadalje, bavi se istraživanjem perfekcionizma, empatije, ispitne anksioznosti, psihološkog imunog sistema i memorijskih distorzija u sećanjima na prošle stresne, krizne i traumatske situacije. Autorka ili ko-autorka je nekoliko mernih instrumenata, među kojima su Upitnik za procenu empatije – EMI, Upitnik podrške tugujućima – UPT i Upitnik mitova o silovanju – UMS. U praktičnom radu bavi se psihološkim intervencijama za krizne i traumatske situacije i psihodramskom psihoterapijom.

 Bibliografija (izbor)

  1. Genc, A., Samac, N., Knežević, L., Petrović, K. i Konc, I. (2018). Upitnik za ispitivanje mitova o silovanju – pilot istraživanje. Psihološka Istraživanja, 21(2), 155-182.
  2. Genc, A., Pekić, J., Rajić, I. i Obradović, J. (2018). Konstrukcija Upitnika Podrške Tugujućima: Provera faktorske strukture i metrijskih karakteristika. Primenjena Psihologija, 11(3), 259-284.
  3. Genc, A. (2017). Coping strategies as mediators in the relationship between test anxiety and academic achievement. Psihologija, 50(1), 51-66
  4. Genc, A. (2016). Opšta samoefikasnost kao moderator relacija između ispitne anksioznosti, suočavanja i ishoda stresne transkacije. Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, XLI-2, 323-347.
  5. Göncz, A., Göncz, L. & Pekić, J. (2014). The Influence of Students’ Personality Traits on their Perception of a Good Teacher within the Five-Factor Model of Personality. Acta Polytechnica Hungarica, 11(3), 65-86.

Kompletna bibliografija (pdf)

 

Vrh strane