Jasmina Pekić

Jasmina Pekić, vanredni profesor

Kontakt
Kabinet:  146
Broj telefona:   021 459 482
E-adresa:  jpekic@ff.uns.ac.rs

Biografija
Rođena 4.1.1979. godine u Somboru. Osnovnu školu i gimnaziju u Somboru završila je sa odličnim uspehom. Osnovne studije psihologije na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu završava u roku, 2002. godine sa prosečnom ocenom 9,73. Magistrirala je 2007. godine na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, sa prosečnom ocenom na magistarskim studijama 10,00. Doktorirala je 2012. godine na Odseku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu. Tokom studija bila je dobitnik više nagrada Univerziteta u Novom Sadu za najbolje studente Univerziteta i dobitnik stipendije Ambasade Kraljevine Norveške za najbolje studente u Republici Srbiji. Od 2004. godine  zaposlena je na Odseku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu kao asistent-pripravnik, 2008. godine je izabrana u zvanje asistenta, 2013. godine u zvanje docenta, a od 2018. godine je u zvanju vanrednog profesora. Od 2015. do 2018. godine obavljala je dužnost zamenika šefa Odseka za psihologiju, od 2016. godine je član Uredništva Godišnjaka Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, a od 2018. godine je glavni i odgovorni urednik časopisa Primenjena psihologija. Recenzirala je radove u više naučnih časopisa, kao i naučne monografije.

Nastavni rad
Osnovi psihologije obrazovanja
Psihologija obrazovanja
Školska psihologija - metodika rada školskog psihologa
Psihologija darovitosti
Pedagoška psihologija za nastavničke grupe

Naučno-istraživački rad
Glavna oblast interesovanja predstavlja psihologija darovitosti, sa posebnim osvrtom na intelektualne, personološke i porodične karakteristike darovitih u različitim domenima. U ostale oblasti interesovanja spadaju psihologija vaspitanja i psihologija obrazovanja.

Bibliografija (izbor)
- Štula, J. (2006). Intelektualne sposobnosti i osobine ličnosti kao prediktori uspešnosti matematički darovitih srednjoškolaca. Psihologija, 39 (4), 491-507. 
- Bojinović, J., Kodžopeljić, J. i Pekić, J. (2013). Motivacija za učenje i prokrastinacija kao prediktori podbacivanja učenika u školi. Nastava i vaspitanje, LXII(1), 5-24.
- Göncz, A., Göncz, L. & Pekić, J. (2014). The Influence of Students' Personality Traits on their Perception of a Good Teacher within the Five-Factor Model of Personality. Acta Polytechnica Hungarica, 11(3), 65-86.  http://epa.oszk.hu/02400/02461/00049/pdf/EPA02461_acta_polytechnica_hungarica_2014_03_05.pdf
- Genc, L., Pekić, J. i Genc, A. (2014). Struktura ličnosti dobrog nastavnika iz perspektive studenata prema modelu Velikih pet. Psihologija, 47(1), 49-63. http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0048-5705/2014/0048-57051401049G.pdf
- Genc, A., Pekić, J. i Matanović, J. (2013). Mehanizmi suočavanja sa stresom, optimizam i generalna samoefikasnost kao prediktori psihofizičkog zdravlja. Primenjena psihologija, 6(2), 155-174. http://psihologija.ff.uns.ac.rs/primenjena/clanci/20132155.pdf
- Pekić, J. (2014). Akademska darovitost: pojavni oblici i empirijska pozadina. Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, XXXIX-1, 249-271. http://epub.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/viewFile/958/972
- Pekić, J. i Kodžopeljić, J. (2014). Distinktivni profil porodica akademski darovitih adolescenata. Primenjena psihologija, 7(3), 449-468.  http://psihologija.ff.uns.ac.rs/primenjena/clanci/20143449.pdf
- Pekić, J., Milovanović, I. i Kodžopeljić, J. (2016). Polne i uzrasne razlike u ispoljavanju nedisciplinovanog ponašanja tokom nastave. Nastava i vaspitanje, LXV(2), 247-262.  doi: 10.5937/nasvas1602247P
- Milovanović, I., Pekić, J. i Kodžopeljić, J. (2016). Osobine ličnosti, načini kažnjavanja i školska nedisciplina. Primenjena psihologija, 9(2), 219-235. doi: 10.19090/pp.2016.2.219-235.
- Genc, A.,Pekić, J., Rajić, I. i Obradović, J. (2018). Konstrukcija upitnika podrške tugujućima: provera faktorske strukture i metrijskih karakteristika. Primenjena psihologija, 11(3), 259-284. https://doi.org/10.19090/pp.2018.3.259-284

Kompletna bibliografija (pdf)

 

Vrh strane