15DFK5 - Istorija književnih pojmova
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Istorija književnih pojmova | |||
Akronim | 15DFK5 | |||
Studijski program | Jezik i književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Pregled nastanka i menjanja semantičkog polja pojedinih književnih pojmova (pre svega naziva žanrova i naziva velikih stilskih epoha srednjeg i ranognovog doba) u evropskoj i mađarskoj stručnoj literaturi u 19. i 20-21. veku. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti su stekli uvid u tokove formiranja književnih kategorija i pregled uticaja ovih tokova na interpretaciju književne tradicije. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam dvorske kulture i interpretacija dvorske ljubavi (fin amors, amour courtois) u evropskoj tradiciji. Rasprava o srednjovekovnoj mađarskoj ljubavnoj poeziji (virágének vita). Žanrovi kratke proze u srednjovekovnoj književnosti (fabliau, lais, legenda, exemplum, miraculum). Oznake bokačovske kratke priče: novele. Interpretacije renesanse u stručnoj literaturi 19. veka, uticaj stvorene slike o renesansi na umetnost 19. veka. Pojam renesansnog humanizma.Savremene interpretacije neolatinskih pesnika (Accessus ad auctores: interpretativna metoda pripisana Donatu i Elijusu, gramatičarima iz 4. veka; Vergilijev intelektualni put kao pesnički uzor). Uloga medijske revolucije u novim interpretacijama reformatorske književnosti. Pluralizacija znanja kao osnovna odlika ranog novog veka. Spone između humanističke i reformatorske književnosti. Razvitak pojma baroka (rehabilitacija baroka u 19. veku u istoriji umetnosti (Burckhardt, Wölfflin). Ničeovo shvatanje baroka. Pojam književnog baroka, najnovoji kulturološki pristup pojmu. Pitanje rokokoa i galantne književnosti. Nastanak romana. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
5 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | predavanje, diskusija, tekstoloőki metod | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |