15SCSC044 - Sociologija znanja
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Sociologija znanja | |||
| Akronim | 15SCSC044 | |||
| Studijski program | Sociologija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa najvažnijim pristupima i problemima u izučavanju društvene uslovljenosti ljudskog znanja, sa osnovnim kategorijama sociologije znanja, njenim stanjem i perspektivama. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Osnovni ishod predmeta je sticanje znanja i uvida u istorijske i društvene uslove nastanka i razvoja sociologije znanja kao posebnog područja proučavanja. Studenti će usvojiti temeljna znanja o pretpostavkama društvene uslovljenosti ljudskog znanja, odnosno, znanja kao društveno uslovljenog fenomena | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Nastanak i razvoj sociologije znanja. Predsociološka shvatanja o društvenoj uslovljenosti ljudskog znanja. Razvoj sociologije znanja u Nemačkoj. Uticaji klasične nemačke filozofije. Hegel i Marks. Postmatksistička sociologija znanja. Karl Manhajmi zasnivanje disciplinarnog područja sociologije znanja. Sociologija znanja u Francuskoj: dirkemovska škola. Razvoj sociologije znanja u Sjedinjenim Državama: uticaji fenomenoloških orijentacija. Perspektive savremene sociologije znanja. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Časovi vežbi obuhvataju proučavanje osnovne i šire literature, odnosno problemskih studija i tekstova iz oblastisociologije znanja. Rad na vežbama podrazumeva i aktivno uključivanje studenata u nastavu kroz samostalne i grupne interpretacije i diskusije unapred pripremljenih tekstova za svaku problemsku oblast/nedelju studija. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusije, seminari. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 10 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 20 | |||

