15SJSJ034 - Savremeni mađarski 2

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni mađarski 2
Akronim 15SJSJ034
Studijski program Srpska filologija u kontaktu sa slovačkom/mađarskom filologijom
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Savremeni mađarski 1 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj je da studenti, budući nastavnici steknu znanja o specifičnim karakteristikama mađarskog jezika, koji će biti maternji učenicima kojima će oni predavati srpski kao jezik sredine u osnovnim i srednjim školama.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će se upoznati sa morfološkim i leksičkim sistemom mađarskog jezika, kako bi bili u stanju da predvide i razumeju teškoće i greške koje će njihovi budući učenici praviti prilikom učenja srpskog jezika i samim tim biti uspešniji u prenošenju znanja srpskog jezika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Aglutinativno svojstvo mađarskog jezika, segmenti reči u mađarskom jeziku, osnove reči: glagolske i osnove imenskih reči, sufiksi za građenje reči, znaci, padežni nastavci, lični glagolski i posesivni lični nastavci. Leksika mađarskog jezika, slojevi leksike i načini stvaranja reči, značenje reči, tvorba reči, gramatička kategorizacija reči.
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava prati teoretsku nastavu, uvežbavaju se metodičke jedinice i analiziraju razni jezički nivoi. Studenti samostalno pripremaju referate i obavljaju studijski istraživački rad u vezi sa temama teorijske nastave.
    Literatura
    1. Edita Andrić: Leksikologija i morfologija mađarskog jezika. Odsek za hungarologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu 2002
    2. Jožef Vajda: Padežne mesne i vremenske konstrukcije. Kontrastivna gramatika srpskohrvatskog i mađarskog jezika 4. cveska Novi Sad, 1976.
    3. Laslo Deže: Tipološka razmatranja. Kontrastivna gramatika srpskoghrvatskog jezika 1. sveska Novi Sad, 1971
    4. Nada Arsenijević: Problemi u realizaciji predloško padežnih konstrukcija u srpskom kao sekundarnom jeziku Zbornik radova 6. simpozijuma Kontrastivna jezička istraživanja, Novi Sad,1998.
    5. Mirjana Burzan: Glagolski pridevi u srpskohrvatskom i mađarskom jeziku. Filozofski fakultet u Novom Sadu, 1990.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Primenjivaće se direktni metodi teoretske i praktične nastave
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 20
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari
    Vrh strane