
проф. др Биљана Радић-Бојанић
| 485-3852 |
| Научна област | Англистика |
|---|---|
| Датум избора | 5. јул 2021. |
Предмети
| 14ДППС15 | Социолингвистика |
|---|---|
| 15ДФЈ25 | Примењена когнитивна лингвистика |
| 15ДФЈ4 | Социолингвистика |
| 15ЕЈЕЈ41 | Академске вештине |
| 15ЕЈЕЈ53 | Интеркултурна комуникација у настави енглеског језика |
| 15ЕЈЕЈ64 | Варијетети енглеског језика |
| 15ЕЈЕЈ71 | Примењена лингвистика |
| 15ЕЈЕЈ85 | Увод у социолингвистику |
| 15ЕМ001 | Техника научног рада |
| 15ЕМ027 | Студијско истраживачки рад |
| 15ЕМ039 | Усвајање другог језика: фактори, контексти, садржаји |
| 15ЕФ117 | Варијетети енглеског језика |
| 15ЕФ141 | Примењена лингвистика |
| 15ЕФ163 | Академске вештине |
| 15ЕФ164 | Интеркултурна комуникација у настави енглеског језика |
| 15ИНТ17 | Социолингвистика |
| 15МД029 | Квалитативно истраживање у настави страних језика |
| 15РМ005 | Техника научног рада |
Библиографија
Радови у часописима
Jezički pejzaž Makedonaca u Vojvodini
Б. Радић-Бојанић, V. Sokolovska, Jezički pejzaž Makedonaca u Vojvodini, Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu , Vol. 49, No. 2, pp. 181 - 198, 2025
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Валентина Соколовска |
|---|---|
| Година | 2025 |
| Часопис | Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu |
| Волумен | 49 |
| Број | 2 |
| Страна од | 181 |
| Страна до | 198 |
Izazovi u istraživanju ugroženih i ranjivih jezika u Srbiji u okviru projekta „Ranjivi jezici i jezički varijeteti u Srbiji”: Metodološka i etička pitanja.
Б. Радић-Бојанић, V. Sokolovska, Izazovi u istraživanju ugroženih i ranjivih jezika u Srbiji u okviru projekta „Ranjivi jezici i jezički varijeteti u Srbiji”: Metodološka i etička pitanja., Етноантрополошки проблеми, Vol. 19, No. 1, pp. 279 - 308, 2024
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Валентина Соколовска |
|---|---|
| Година | 2024 |
| DOI | https://doi.org/10.21301/eap.v19i1.12 |
| Часопис | Етноантрополошки проблеми |
| Волумен | 19 |
| Број | 1 |
| Страна од | 279 |
| Страна до | 308 |
The Intersection of digital and translation competence in students of translation: problem areas and pedagogical interventions
B. Eraković, B. Radić-Bojanić, The Intersection of digital and translation competence in students of translation: problem areas and pedagogical interventions, Ars & Humanitas, Vol. 17, No. 1, pp. 125 - 138, 2023
| Аутори | Борислава Ераковић и Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2023 |
| DOI | 10.4312/ars.17.1.125-138 |
| Часопис | Ars & Humanitas |
| Волумен | 17 |
| Број | 1 |
| Страна од | 125 |
| Страна до | 138 |
Assessment of Young Learners in the Pre-literacy Period in Serbia
B. Radić-Bojanić, J. Topalov, Assessment of Young Learners in the Pre-literacy Period in Serbia, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, Vol. 47, No. 3, pp. 129 - 144, 2017
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2017 |
| Часопис | Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini |
| Волумен | 47 |
| Број | 3 |
| Страна од | 129 |
| Страна до | 144 |
Textbooks in the EFL classroom: Defining, assessing and analyzing
B. Radić-Bojanić, J. Topalov, Textbooks in the EFL classroom: Defining, assessing and analyzing, Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini , Vol. 46, No. 3, pp. 137 - 153, 2016
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2016 |
| Часопис | Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini |
| Волумен | 46 |
| Број | 3 |
| Страна од | 137 |
| Страна до | 153 |
Thai and Serbian student perspective regarding teaching approaches in the university EFL classroom
B. Radić-Bojanić, J. Topalov, K. Sinwongsuwat, Thai and Serbian student perspective regarding teaching approaches in the university EFL classroom, Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 37, No. 7, pp. 750 - 764, 2015
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић, Јагода Топалов и Kemtong Sinwongsuwat |
|---|---|
| Година | 2015 |
| DOI | http://dx.doi.org/10.1080/01434632.2015.1022180 |
| Часопис | Journal of Multilingual and Multicultural Development |
| Волумен | 37 |
| Број | 7 |
| Страна од | 750 |
| Страна до | 764 |
Процена самоефикасности и успех студената у учењу енглеског језика
J. Топалов, Б. Радић-Бојанић, Процена самоефикасности и успех студената у учењу енглеског језика, NASTAVA I VASPITANJE, Vol. 1, pp. 121 - 134, 2014
| Аутори | Јагода Топалов и Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2014 |
| Часопис | NASTAVA I VASPITANJE |
| Волумен | 1 |
| Страна од | 121 |
| Страна до | 134 |
Academic research skills of university students
J. Topalov, B. Radić-Bojanić, Academic research skills of university students, Romanian Journal of English Studies, Vol. 10, pp. 145 - 152, 2014
| Аутори | Јагода Топалов и Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2014 |
| Часопис | Romanian Journal of English Studies |
| Волумен | 10 |
| Страна од | 145 |
| Страна до | 152 |
Elektronski izvori COBISS i KoBSON u funkciji visokoškolskog obrazovanja: stavovi i navike studenata korisnika
B. Radić-Bojanić, J. Topalov, Elektronski izvori COBISS i KoBSON u funkciji visokoškolskog obrazovanja: stavovi i navike studenata korisnika, Čitalište, Vol. 11, pp. 33 - 43, 2012
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2012 |
| Часопис | Čitalište |
| Волумен | 11 |
| Страна од | 33 |
| Страна до | 43 |
Uticaj povoljnih i nepovoljnih stavova prema izvornoj i ciljnoj kulturi na učenje stranog jezika
J. Topalov, B. Radić-Bojanić, Uticaj povoljnih i nepovoljnih stavova prema izvornoj i ciljnoj kulturi na učenje stranog jezika, Pedagogija, Vol. 66, No. 1, pp. 113 - 120, 2011
| Аутори | Јагода Топалов и Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2011 |
| Часопис | Pedagogija |
| Волумен | 66 |
| Број | 1 |
| Страна од | 113 |
| Страна до | 120 |
Ocenjivanje usmenih prezentacija na nivou B2 zajedničkog evropskog okvira: kvantitativna i kvalitativna analiza.
B. Radić-Bojanić, V. Lazović, J. Topalov, Ocenjivanje usmenih prezentacija na nivou B2 zajedničkog evropskog okvira: kvantitativna i kvalitativna analiza., Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, Vol. 43, No. 1, pp. 106 - 121, 2011
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић, Vesna Lazović и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2011 |
| Часопис | Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja |
| Волумен | 43 |
| Број | 1 |
| Страна од | 106 |
| Страна до | 121 |
Књиге и библиографије
Applied linguistics : an activity book for students
B. Radić-Bojanić, Ј. Топалов, Applied linguistics : an activity book for students, Novi Sad: Filozofski fakultet, 2018
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2018 |
| Издавач | Novi Sad: Filozofski fakultet |
| ISBN | 978-86-6065-501-3 |
| broj strana | 72 |
| Тип књиге | помоћни уџбеник |
| Број страна | 72 |
Fejsbuk kroz komunikaciju i kolaboraciju: društveno-obrazovna istraživanja
B. Radić-Bojanić, Fejsbuk kroz komunikaciju i kolaboraciju: društveno-obrazovna istraživanja, Novi Sad: Filozofski fakultet, 2016
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2016 |
| Издавач | Novi Sad: Filozofski fakultet |
| ISBN | 978-86-6065-366-8 |
| broj strana | 100 |
| Тип књиге | монографија |
| Број страна | 100 |
Istraživanja afektivnih faktora u visokoškolskom obrazovanju
Ј. Топалов, B. Radić-Bojanić, Istraživanja afektivnih faktora u visokoškolskom obrazovanju, Novi Sad: Filozofski fakultet, 2014
| Аутори | Јагода Топалов и Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2014 |
| Издавач | Novi Sad: Filozofski fakultet |
| ISBN | 978-86-6065-289-0 |
| broj strana | 147 |
| Тип књиге | монографија |
| Број страна | 147 |
Strategije za razumevanje metaforičkog vokabulara
B. Radić-Bojanić, Strategije za razumevanje metaforičkog vokabulara, Novi Sad: Filozofski fakultet, 2013
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2013 |
| Издавач | Novi Sad: Filozofski fakultet |
| ISBN | 978-86-6065-199-2 |
| broj strana | 103 |
| Тип књиге | монографија |
| Број страна | 103 |
Varieties of English. An Activity Book for Students
B. Radić-Bojanić, Ј. Топалов, Varieties of English. An Activity Book for Students, Novi Sad: Filozofski fakultet, 2011
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2011 |
| Издавач | Novi Sad: Filozofski fakultet |
| ISBN | 978-86-6065-056-8 |
| Тип књиге | помоћни уџбеник |
Остали радови
The use of listening, speaking and vocabulary strategies among EFL learners: A quantitative analysis
B. Radić-Bojanić, J. Topalov, The use of listening, speaking and vocabulary strategies among EFL learners: A quantitative analysis, Teaching Languages and Cultures Developing Competencies, Re-thinking Practices, pp. 105 - 121, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, 2018
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2018 |
| Издавач | Cambridge Scholars Publishing |
| ISSN/ISBN | 978-1-5275-0893-4; 1-5275-0893-5 |
| Страна од | 105 |
| Страна до | 121 |
Thai and Serbian student attitudes regarding collaborative tasks in the EFL classroom
J. Topalov, B. Radić-Bojanić, D. Bruner, Thai and Serbian student attitudes regarding collaborative tasks in the EFL classroom, English Studies Today: Words and Visions, pp. 445 - 461, Filozofski fakultet, Novi Sad, 2017
| Аутори | Јагода Топалов, Биљана Радић-Бојанић и David Bruner |
|---|---|
| Година | 2017 |
| Издавач | Filozofski fakultet |
| ISSN/ISBN | 978-86-6065-415-3 |
| Страна од | 445 |
| Страна до | 461 |
Collaborative strategic reading instruction as a determinant of developed affective variables
J. Topalov, B. Radić-Bojanić, Collaborative strategic reading instruction as a determinant of developed affective variables, Jezici i kulture u vremenu i prostoru 5, pp. 507 - 517, Filozofski fakultet, Novi Sad, 2016
| Аутори | Јагода Топалов и Биљана Радић-Бојанић |
|---|---|
| Година | 2016 |
| Издавач | Filozofski fakultet |
| ISSN/ISBN | 978-86-6065-374-3 |
| Страна од | 507 |
| Страна до | 517 |
Strategije za učenje u svetlu novih vrednosti u nastavi engleskog jezika
B. Radić-Bojanić, J. Topalov, Strategije za učenje u svetlu novih vrednosti u nastavi engleskog jezika, Jezik, književnost, vrednosti: jezička istraživanja, pp. 551 - 562, Filozofski fakultet, Niš, 2013
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2013 |
| Издавач | Filozofski fakultet |
| ISSN/ISBN | 978-86-7379-278-1 |
| Страна од | 551 |
| Страна до | 562 |
Afektivni filter i usvajanje gramatičkih sadržaja
B. Radić-Bojanić, J. Topalov, Afektivni filter i usvajanje gramatičkih sadržaja, Jezici i kulture u vremenu i prostoru 2, pp. 433 - 441, Filozofski fakultet, Novi Sad, 2013
| Аутори | Биљана Радић-Бојанић и Јагода Топалов |
|---|---|
| Година | 2013 |
| Издавач | Filozofski fakultet |
| ISSN/ISBN | 978-86-6065-178-7 |
| Страна од | 433 |
| Страна до | 441 |
Менторство
Докторске академске студије трећег степена
- Проблемска настава и вештина писања у настави енглеског пословног језика, Ивана Мартиновић Барбул, 26.11.2019.
- Потребе студената информационих технологија у настави енглеског језика у Србији, Тијана Дабић, 18.04.2016.
- Језичка анксиозност и успешност учења енглеског језика у вишим разредима основних школа, Радмила Сузић, 01.02.2016.
- Заступљеност афективних стратегија учења енглеског језика код студената на нематичним факултетима, Ивана Ћирковић-Миладиновић, 04.06.2014.
Мастер академске студије другог степена
- Ставови ученика према повратној информације наставника у настави енглеског језика, Мелиса Михајловић, 17.10.2025.
- Мотивација за учење енглеског као страног језика код студената Енглеског језика и књижевности на Филозофском факултету у Новом Саду, Тамара Мијатов, 20.09.2024.
- Ставови наставника према наставним методама у предавању енглеског језика онлајн, Дејан Брдар, 17.03.2023.
- Анксиозност при комуницирању код ученика виших разреда основне школе, Соња Новак, 30.10.2018.
- Разлике између једнојезичних и вишејезичних говорника при учењу енглеског језика као страног: истраживачка студија о пасиву, Дејан Вицаи, 21.09.2018.
- Усмерење ка циљу и стратегије учења у усвајању енглеског као страног језика на високошколском нивоу, Стела Ивковић, 30.06.2017.
- Индуктивни приступ у подучавању граматике у уџбеницима за ученике енглеског језика напредног нивоа, Вања Љубић, 30.03.2017.
- Однос између перцептивних стилова учења ученика шестог разреда и перцептивних стилова заступљених у четири различита уџбеника енглеског језика као страног, Лана Матијевић, 09.02.2017.
- Утицај екстраверзије/интроверзије на стратегије учења језика и успешност у учењу језика, Ива Станковић, 26.01.2017.
- Формативе ассессмент оф yоунг сецонд лангуаге леарнерс ат тхе пре-литерацy левел (аге 5), Јована Додић, 28.09.2016.
- Утицај масовних медија на усвајање вокабулара енглеског језика код ученика другог и четвртог разреда језичке гимназије, Јелена Санадер, 27.09.2016.
- Интровертни и екстравертни тип личности ученика у средњошколској настави енглеског језика као страног, Тијана Доротић, 27.09.2016.
- Слика жене у шпанским и енглеским пословицама, Марина Ивановић, 15.09.2016.
- Анализа потреба српских програмера у домену употребе енглеског језика, Маја Кањевац, 21.12.2015.
- Развој јужноафричког енглеског кроз историју, Јована Живак, 16.10.2015.
- Самооцењивање граматичке компетенције код ученика виших разреда основне школе, Ивана Никачев, 30.03.2015.
- Фејсбук као алат за учење енглеског језика ван учионице у филолошкој гимназији, Јелена Петровић, 25.06.2014.
- Функције пасива у уставу Сједињених Америчких Држава, Јелена Плавшић, 03.03.2014.
- Улога деривационе морфологије у усвајању вокабулара у страном језику, Нела Малуцков, 03.09.2013.
- Анализа елемената културе у уџбеницима од петог до осмог разреда: квантитативни и квалитативни приступ, Маријана Поп-Јованов, 10.06.2013.
- Историја и развој афроамеричког варијатета енглеског језика, Стефан Илић, 22.03.2013.
- Јапански енглески у друштвено-историјском контексту, Бојана Крсмановић, 21.12.2012.
- Порекло лексике новозеландског варијетета енглеског језика, Љиљана Гачић, 18.12.2012.
- Ставови наставника према настави културе са аутентичним материјалом на раном узрасту, Драгана Татић, 18.12.2012.
- Подизање интеркултуралне свести у средњим школама у Србији, Данијела Поп-Јованов, 05.12.2012.
- Родна неравноправност у енглеском и српском језику:морфолошки ,семантички и синтаксички аспекти, Јелена Станишић, 01.12.2012.
- Стратегије за усвајање вокабулара код ученика средње школе, Славица Филиповић, 19.10.2012.
- Билингвизам и етнолингвистичка виталност имиграната прве и друге генерације, Станислава Јовичић Винокић, 02.10.2012.
- Стратегија читања код ученика средњих школа, Марина Ђурђевић, 24.09.2012.
- Употреба тоталног физичког одговора у предавању млађим ученицима, Наташа Крстеканић, 10.05.2012.
- Игре као мотивационо сретство у настави енглеског у средњим школама, Ивана Мај, 12.11.2011.
- Приказ активне улоге жене у чланцима о сексу и послу у часописима за жене, Sofija Beuerle, 08.11.2011.
- Стандардизација терминологије мешовитих борилачких вештина, Никола Рупић, 03.11.2011.
- Утицај стилова учења на усвајање вокабулара енглеског језика на раном узрасту, Вања Босанац, 03.11.2011.
- Учење речи кроз групни рад код ученика осмог разреда основне школе, Јасна Капелан, 07.10.2011.

