15ДФК39 - Тропологија Прустовог "Трагања за изгубљеним временом"

Спецификација предмета
НазивТропологија Прустовог "Трагања за изгубљеним временом"
Акроним15ДФК39
Студијски програмЈезик и књижевност
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са трополошким устројством вишезначног језика Прустовог Трагања ... и свеколике књижевности уопште; њихово етапно увођење у епистемолошку неизвесност тзв. трополошки свесног читања књижевних означитеља, које остаје интенционална рецепцијска категорија.
      Исходи учења (стечена знања)Сразмерно романескном опусу Марсела Пруста исход овога предмета био би стицање искуства и вештине читања (дешифровања) покретљивости значења модерног романа као унутарјезичког и несводљивог потенцијала тропа и фигура.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПредмет овога курса је реторичко (трополошко) читање романескне космогоније Марсела Пруста (Proust) У потрази за изгубљеним временом. Практикум је ограничен на студентске опсервације и реакције на Прустово Трагање... са становишта вербалне реалности алегоријског, метонимијског, метафоричног, компаративног, иронијског, хијазамског... читања.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Марсел Пруст: У трагању за ишчезлим временом, књ. 1-7, прев. Ж. Живојиновић, Нови Сад, Матица Српска, Београд, Нолит, Народна књига, 1983.
      2. Пол де Ман (Paul de Man): Allegories of Reading, New Hawen&London, Yale University, Press, 1979, pp. 3-19, pp. 57-78.
      3. Пол де Ман: „Опирање теорији”, ЛМС, год. 161, књ. 435, св. 5, мај 1985, стр. 752-771.
      4. Пол де Ман: „Појам ироније”, прев. Н. Милић, Реч, Београд, 1996, бр. 27, стр. 87-94.
      5. Жерар Женет (Gérard Genette): „Métonymie chez Proust”, Figures III, Paris, Seuil, 1972, pp. 41-63.
      6. Жерар Женет (Gérard Genette) : „Proust et le langage indirect”, Figures II, Paris, Seuil, 1969, pp. 223-294.
      7. Ролан Барт (Roland Barthes) : „Пруст и имена”, прев. С. Дражић, Поља, Н. Сад, бр. 319, септембар 1985, стр. 315-316.
      8. Пол де Ман : „Епистемологија метафоре”, прев. Б. Ковачевић, ЛМС, Нови Сад, март 1988, књ. 441, св. 3, стр. 424-443.
      9. Жил Делез (Gilles Deleuze): Пруст и знаци, прев. И. Миленковић, Београд, Плато, 1998.
      10. Павле Ботић: „У потрази за поређењем”, Поља, Н. Сад, год. 43, бр. 407/408, 1998, стр. 52-55.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеМонолошка, дијалошка и текст метода.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит70
      Практична настава10Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране