15DFK39 - Tropologija Prustovog "Traganja za izgubljenim vremenom"

Specifikacija predmeta
Naziv Tropologija Prustovog "Traganja za izgubljenim vremenom"
Akronim 15DFK39
Studijski program Jezik i književnost
Modul
Tip studija doktorske akademske studije trećeg stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa tropološkim ustrojstvom višeznačnog jezika Prustovog Traganja ... i svekolike književnosti uopšte; njihovo etapno uvođenje u epistemološku neizvesnost tzv. tropološki svesnog čitanja književnih označitelja, koje ostaje intencionalna recepcijska kategorija.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Srazmerno romanesknom opusu Marsela Prusta ishod ovoga predmeta bio bi sticanje iskustva i veštine čitanja (dešifrovanja) pokretljivosti značenja modernog romana kao unutarjezičkog i nesvodljivog potencijala tropa i figura.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Predmet ovoga kursa je retoričko (tropološko) čitanje romaneskne kosmogonije Marsela Prusta (Proust) U potrazi za izgubljenim vremenom. Praktikum je ograničen na studentske opservacije i reakcije na Prustovo Traganje... sa stanovišta verbalne realnosti alegorijskog, metonimijskog, metaforičnog, komparativnog, ironijskog, hijazamskog... čitanja.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Marsel Prust: U traganju za iščezlim vremenom, knj. 1-7, prev. Ž. Živojinović, Novi Sad, Matica Srpska, Beograd, Nolit, Narodna knjiga, 1983.
      2. Pol de Man (Paul de Man): Allegories of Reading, New Hawen&London, Yale University, Press, 1979, pp. 3-19, pp. 57-78.
      3. Pol de Man: „Opiranje teoriji”, LMS, god. 161, knj. 435, sv. 5, maj 1985, str. 752-771.
      4. Pol de Man: „Pojam ironije”, prev. N. Milić, Reč, Beograd, 1996, br. 27, str. 87-94.
      5. Žerar Ženet (Gérard Genette): „Métonymie chez Proust”, Figures III, Paris, Seuil, 1972, pp. 41-63.
      6. Žerar Ženet (Gérard Genette) : „Proust et le langage indirect”, Figures II, Paris, Seuil, 1969, pp. 223-294.
      7. Rolan Bart (Roland Barthes) : „Prust i imena”, prev. S. Dražić, Polja, N. Sad, br. 319, septembar 1985, str. 315-316.
      8. Pol de Man : „Epistemologija metafore”, prev. B. Kovačević, LMS, Novi Sad, mart 1988, knj. 441, sv. 3, str. 424-443.
      9. Žil Delez (Gilles Deleuze): Prust i znaci, prev. I. Milenković, Beograd, Plato, 1998.
      10. Pavle Botić: „U potrazi za poređenjem”, Polja, N. Sad, god. 43, br. 407/408, 1998, str. 52-55.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      5 2
      Metode izvođenja nastave Monološka, dijaloška i tekst metoda.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari
      Vrh strane