15ЕЈЕЈ34 - Савремени енглески роман
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Савремени енглески роман | |||
| Акроним | 15ЕЈЕЈ34 | |||
| Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Преглед основних тематских, формалних и стилских тенденција у савременом неглеском роману у последње две деценије двадесетог века. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Теоријски аспекти: Уочавање заједничких карактеристика писаца и дела која се сврставају под заједнички именитељ Савременог енглеског романа по питању приповедачког поступка, односа према жанру као и по питању одабраних тема, уз уочавање особености појединачних приповедачких поступака. Практични аспекти: Оспособњеност за анализирање дела Савременог енглеског романа уз ослањање на критичке текстове и поетику постмодернизма. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Идеја 'савременог енглеског романа' у односу на појмове постмодернизма, (пост)феминизма, савремене културе, потрошачко-забављачке индустрије и популарне књижевности. Мартин Ејмис: савремени роман, построшачко друштво и потрошачка култура 20. века; особености стила. Џулијан Барнс: постмодернистичка историја света и проблем жанра. Анџела Картер: магијски реализам, забављачка индустрија и 'gender issues'. Грејем Свифт: колективне и индивидуалне историје. Салман Ружди: Исток и Запад, интеркултурализам, елементи фантастике у савременом роману. Ник Хорнби: жанровска књижевност, 'lad-lit', популарни роман, идеја 'бестселера'. | |||
| Садржај практичне наставе | Дискусија одабраних тема везаних за тематске, формалне и стилске одлике појединачних романа. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Predavanja, književna analiza, diskusija, samostalni rad | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 30 | ||
| Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||

