15КМ007 - Историја читања

Спецификација предмета
НазивИсторија читања
Акроним15КМ007
Студијски програмКомпаративна књижевност са теоријом књижевности
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаположен предмет Постмодерна теорија и књижевностОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са начинима публиковања и рецепције књижевних дела кроз историју, од сумерско-вавилонске културе до данашњих дана.
      Исходи учења (стечена знања)Способност разумевања променљиве улоге књижевних текстова кроз историју. Разумевање улоге медија у перцепецији књижевног феномена. Поседовање критичке свести о важности начина читања и интерпретације књижевних текстова.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКако су дела публикована у антици (Сумер, Египат, Грчка, Рим), средњем веку, ренесанси, у модерно доба, у доба рачунарских технологија. Усмена и писана књижевност. Медији писања. Појава штампарије и ширење књиге. Прве библиотеке. Прве библиографије. Реч и слика. Јавна читања. Приватна читања. Употребе и злоупотребе читања. Спаљивање књига кроз историју. Цензура. Књижевна аксиологија. Улога универзитета и других институција у формирању представа о књизи и читању. Устаљене норме у књижарству. Књиге и издавачи. Књига у систему економије. Судбина књиге у дигиталној ери. Сцене читања у књижевним делима (теме за истраживачке радове студената).
      Садржај практичне наставеПрактична настава. Читање и анализа нацрта за радове и радова студената.
      Литература
      1. Алберто Мангел, Историја читања, Нови Сад 2005.
      2. Како читати: О стратегијама читања трагова културе (зборник), прир. Саша Илић, 2005.
      3. Јован Попов, Ослобођени читалац: оглед о теорији и пракси читања, Нови Сад 1993.
      4. А. Компањон Демон теорије, Нови Сад, 2003.
      5. Миодраг Радовић, Књижевна аксиологија, Нови Сад, 1997.
      6. Владимир Гвозден, Књижевност, култура, утопија, Нови Сад, 2011.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеМонолошка, дијалошка, текст-метода.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична настава10Усмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари50
      Врх стране