15KM007 - Istorija čitanja

Specifikacija predmeta
Naziv Istorija čitanja
Akronim 15KM007
Studijski program Komparativna književnost sa teorijom književnosti
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima položen predmet Postmoderna teorija i književnost Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa načinima publikovanja i recepcije književnih dela kroz istoriju, od sumersko-vavilonske kulture do današnjih dana.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Sposobnost razumevanja promenljive uloge književnih tekstova kroz istoriju. Razumevanje uloge medija u percepeciji književnog fenomena. Posedovanje kritičke svesti o važnosti načina čitanja i interpretacije književnih tekstova.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Kako su dela publikovana u antici (Sumer, Egipat, Grčka, Rim), srednjem veku, renesansi, u moderno doba, u doba računarskih tehnologija. Usmena i pisana književnost. Mediji pisanja. Pojava štamparije i širenje knjige. Prve biblioteke. Prve bibliografije. Reč i slika. Javna čitanja. Privatna čitanja. Upotrebe i zloupotrebe čitanja. Spaljivanje knjiga kroz istoriju. Cenzura. Književna aksiologija. Uloga univerziteta i drugih institucija u formiranju predstava o knjizi i čitanju. Ustaljene norme u knjižarstvu. Knjige i izdavači. Knjiga u sistemu ekonomije. Sudbina knjige u digitalnoj eri. Scene čitanja u književnim delima (teme za istraživačke radove studenata).
      Sadržaj praktične nastave Praktična nastava. Čitanje i analiza nacrta za radove i radova studenata.
      Literatura
      1. Alberto Mangel, Istorija čitanja, Novi Sad 2005.
      2. Kako čitati: O strategijama čitanja tragova kulture (zbornik), prir. Saša Ilić, 2005.
      3. Jovan Popov, Oslobođeni čitalac: ogled o teoriji i praksi čitanja, Novi Sad 1993.
      4. A. Kompanjon Demon teorije, Novi Sad, 2003.
      5. Miodrag Radović, Književna aksiologija, Novi Sad, 1997.
      6. Vladimir Gvozden, Književnost, kultura, utopija, Novi Sad, 2011.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Monološka, dijaloška, tekst-metoda.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 50
      Vrh strane