15СЦСЦ060 - Социологија хране
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социологија хране | |||
| Акроним | 15СЦСЦ060 | |||
| Студијски програм | Социологија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са основним социолошким концептима и истраживањима хране и исхране као друштвених и културних феномена. Ово подразумева: а) усвајање и анализу основних појмова и теоријских приступа, б) усвајање и анализу методолошких специфичности у социолошком истраживању (ис)хране, ц) усвајање и разумевање потребе социолошког истраживања (ис)хране и д) усвајање и разумевање потребе истраживања проблема (ис)хране у интердисциплинарном окружењу. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Од студената се очекује да на крају курса: познају и разумеју основне социолошке појмове и њихове релације у истраживању (ис)хране; препознају значај и специфичности у социолошком истраживања (ис)хране; буду оспособљени за формирање теоријско-хипотетичког оквира за извођење социолошког истраживања у вези са проблемима (ис)хране; повезују стечена знања са знањима из других социолошких дисциплина (рурална социологија, социологија рада, социологија породице, социологија културе, социологија свакодневице). | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. социолошки и други приступи у истраживању (ис)хране; 2. увод у социологију хране – настанак дисциплине, предмет и специфичности; 3. Прехамбени режими, прехрамбена сигурности, прехрамбена правда; 4. развој производње и дистрибуције хране и развој друштава; 5. (ис)храна и култура; 6. друштвена условљеност перцепције и праксе (ис)хране; 7. савремене политике развоја пољопривреде и прехрамбене сигурности; 8. одржива пољопривреда; 9. алтернативни покрети у производњи и конзумирању хране; 10. глобализација и (ис)храна; | |||
| Садржај практичне наставе | Aнализа текстова и видео материјала, израда и презентација семинарских радова, дискусија о релевантним темама | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусија, анализа текстова, истраживачи рад | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||

