15СД9 - Социологија предузетништва
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Социологија предузетништва | |||
Акроним | 15СД9 | |||
Студијски програм | Социологија | |||
Модул | ||||
Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Поседовање основних општесоциолошких и знања из Социологије рада. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Да докторанди овладају теоријским знањима и методолошким поступцима, како би могли да критички мисле и да самостално проучавају структуралне и развојне проблеме модерних друштава који утичу на предузетничко пословање, као и на последице таквог начина рада на развој “њудских ресурса” и уопште људских умећа, и на човеково самообликовање посредством рада. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност докторанада за разумевање модерног предузетничког пословања и за његово целовито, социолошко, критичко истраживање и пропитивање. Та оспособљеност ће се изражавати: у способности да се прате постојећа достигнућа и да се развијају нове теоријско-методолошке могућности социоилошког проучавања предузетнишзва; у експертској изузетности повезивања социолошке теоријско-методолошке визије са властитим истраживачким налазима и са достигнућимна посебних наука; у развоју властитих умећа и вештина у сфери промовисања предузетништва у друштву, уз употребу одговарајућих информационо-комуникационих технологија; у сазнајном освешћавању предузетничког пословања и изградњи пословне етике; у професионалном комуницирању у домаћим и међународним оквирима и у доприносу развоју професионалне етике. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Социолошка истраживања предузетништва и, с њим у вези, менаџмента и маркетинга; модернизација рада, техничкотехноилошки развој и (само)обликовање човека посредством “игре интереса” на тржишту рада; предузетничко пословање и друштвеноекономска моћ; утицај новолибералне идеологије на трансформацију организација рада; постсоцијалистичка (својинска) трансформација рада и глобализацијски утицаји; културне детерминанте предузетничког пословања и вредновање рада; специфично посредовање етно-националних особености у сфери предузетничких активности; родне особености предузетништва; предузетништво, “људски ресурси” и социокултурни капитал; социолошки погледи на будућност рада. | |||
Садржај практичне наставе | Критичка анализа истраживања предузетништва у социологији и у посебним научним дисциплинама; анализа доприноса појединих социолога истраживању и објашњењу предузетништва; презентација методолошких замисли и поступака у социолошком приступу предузетништву и изградњи пословне етике. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
6 | 4 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивна предавања, расправе, теоријска елаборација и презентација емпиријске грађе, консултативни дијалог. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | 10 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |