15SD9 - Sociologija preduzetništva

Specifikacija predmeta
Naziv Sociologija preduzetništva
Akronim 15SD9
Studijski program Sociologija
Modul
Tip studija doktorske akademske studije trećeg stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Posedovanje osnovnih opštesocioloških i znanja iz Sociologije rada. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Da doktorandi ovladaju teorijskim znanjima i metodološkim postupcima, kako bi mogli da kritički misle i da samostalno proučavaju strukturalne i razvojne probleme modernih društava koji utiču na preduzetničko poslovanje, kao i na posledice takvog načina rada na razvoj “njudskih resursa” i uopšte ljudskih umeća, i na čovekovo samooblikovanje posredstvom rada.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Osposobljenost doktoranada za razumevanje modernog preduzetničkog poslovanja i za njegovo celovito, sociološko, kritičko istraživanje i propitivanje. Ta osposobljenost će se izražavati: u sposobnosti da se prate postojeća dostignuća i da se razvijaju nove teorijsko-metodološke mogućnosti socioiloškog proučavanja preduzetnišzva; u ekspertskoj izuzetnosti povezivanja sociološke teorijsko-metodološke vizije sa vlastitim istraživačkim nalazima i sa dostignućimna posebnih nauka; u razvoju vlastitih umeća i veština u sferi promovisanja preduzetništva u društvu, uz upotrebu odgovarajućih informaciono-komunikacionih tehnologija; u saznajnom osvešćavanju preduzetničkog poslovanja i izgradnji poslovne etike; u profesionalnom komuniciranju u domaćim i međunarodnim okvirima i u doprinosu razvoju profesionalne etike.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Sociološka istraživanja preduzetništva i, s njim u vezi, menadžmenta i marketinga; modernizacija rada, tehničkotehnoiloški razvoj i (samo)oblikovanje čoveka posredstvom “igre interesa” na tržištu rada; preduzetničko poslovanje i društvenoekonomska moć; uticaj novoliberalne ideologije na transformaciju organizacija rada; postsocijalistička (svojinska) transformacija rada i globalizacijski uticaji; kulturne determinante preduzetničkog poslovanja i vrednovanje rada; specifično posredovanje etno-nacionalnih osobenosti u sferi preduzetničkih aktivnosti; rodne osobenosti preduzetništva; preduzetništvo, “ljudski resursi” i sociokulturni kapital; sociološki pogledi na budućnost rada.
      Sadržaj praktične nastave Kritička analiza istraživanja preduzetništva u sociologiji i u posebnim naučnim disciplinama; analiza doprinosa pojedinih sociologa istraživanju i objašnjenju preduzetništva; prezentacija metodoloških zamisli i postupaka u sociološkom pristupu preduzetništvu i izgradnji poslovne etike.
      Literatura
      1. Silvano, B. (1994). Tegobe prelaza u preduzetničko društvo. Beograd: Institut za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta.
      2. Milošević, Božo i dr. (1994). Preduzetništvo i sociologija. Novi Sad: Matica srpska.
      3. Milošević, Božo (2004). Umeće rada. Novi Sad: Prometej.
      4. Milošević, Božo (2013). Organizacija rada u globalnoj tranziciji. Beograd: Prosveta
      5. Bolčić, Silvano (2003). Svet rada u transformaciji. Beograd: Plato.
      6. Drucker, P. (1991). Inovacije i preduzetništvo. Beograd: Grmeč.
      7. Grint, Keith (2003). The Sociology of Work. Cambridge: Polity Press.
      8. Šljukić, M. (2018). Fabrika: industrija u post-socijalističkoj Srbiji. Novo Miloševo: Banatski kulturni centar.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      6 4
      Metode izvođenja nastave Interaktivna predavanja, rasprave, teorijska elaboracija i prezentacija empirijske građe, konsultativni dijalog.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 70
      Projekti 10
      Kolokvijumi
      Seminari 20
      Vrh strane