15СРДМ21 - Модели социјалног предузетништва
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Модели социјалног предузетништва | |||
| Акроним | 15СРДМ21 | |||
| Студијски програм | Социјални рад | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенти упознају са различитим моделима социјалног предузетништва, као и са предностима, односно ограничењима сваког од њих. Осим тога, циљ предмета је и да студенти стекну и развију вештину препознавања (не)компатибилности појединих модела овог предузетничког концепта са условима социо-економског окружења и особеностима конкретних случајева социјалне искључености. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да умеју: да разликују поједине моделе социјалног предузетништва; да знају који модели су најадекватнији у конкретним социо-економским условима; да разумеју предности и недостатке појединих модела; да примене теоријска сазнања на решавање проблема из области социјалне заштите, посебно облика социјалне искључености; да анализирају карактеристике друштвеног окружења и карактеристике појединих случајева социјалне искључености, како би кориснике усмерили на одговорајући модел социјалног предузетништва. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Студенти би се у току курса упознали са различитим моделима социјалног предузетништва и то кроз следеће теме: - Различити модели социјалног предузетништва - Типологија социјалних предузећа - Модели социјалног предузећа (модел предузетничке подршке, модел посредника на тржишту, модел запошљавања, модел повезивања са тржиштем, модел организационе подршке, модел субвенционисања услуга и сл.). - Карактеристике појединих типова социјалних предузећа - Задруге као модел социјалног предузетништва (и различити типови) - Coworking као модел социјалног предузетништва - Иновативна мала и средња предузећа - Невладине организације у области социјалног предузетништва - IT сектор у области социјалног предузетништва - Проблеми појединих модела социјалног предузетништва | |||
| Садржај практичне наставе | Примери из праксе везани за основне концепте који ће бити обрађивани на теоријској настави. Групна дискусија о предностима и недостацима примене појединих модела социјалног предузетништва у решавању конкретних проблема социјалне искључености. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавање, интерактивна настава, групна дискусија, рад у малим групама. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

