Radmila Bodrič

Radmila Bodrič, redovni profesor

Kontakt
Kabinet: 241
Broj telefona: 485-3923
E-adresa: radmila.bodric@ff.uns.ac.rs

Biografija
Osnovne studije anglistike završila sam 1994. godine na Odseku za engleski jezik i književnost Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, gde sam magistrirala (2004) i doktorirala (2011). Na istom Odseku sam u radnom odnosu od 1. 10. 1996, i trenutno u zvanju vanrednog profesora. Brojne programe stručnog usavršavanja pohađala sam u zemlji i inostranstvu, mahom u Velikoj Britaniji (2010, 2011, 2014, 2017, 2018). Objavljivala sam radove u domaćim i međunarodnim časopisima i tematskim zbornicima u zemlji i inostranstvu. Bila sam mentorka na izradi preko trideset odbranjenih masterskih radova i pet doktorskih disertacija iz oblasti metodike nastave engleskog jezika/primenjene lingvistike. Dosad sam objavila dve monografije: Nastava pisanja na engleskom jeziku (2004) i Testiranje gramatike engleskog jezika prema Zajedničkom evropskom okviru (2011) (http://digitalna.ff.uns.ac.rs/sadrzaj/2016/978-86-6065-370-5). Članica sam Društva za primenjenu lingvistiku Srbije, Udruženja profesora engleskog jezika Srbije, Udruženja za anglo-američke studije i Pedagoškog društva Srbije. Od 2008. do 2012. bila sam upravnica Centra za jezike Filozofskog fakulteta u Novom Sadu.

Nastavni rad
Metodika nastave engleskog jezika 1 (OAS)
Metodika nastave engleskog jezika 2 (OAS)
Testiranje ‒ metode i praksa (OAS)
Metodička praksa (OAS)
Refleksivna praksa u nastavi engleskog jezika (MAS)
Sistemi i standardi vrednovanja jezičkih kompetencija (MAS ‒ Srpska filologija ‒ Srpski kao strani jezik (u okviru projekta REFLESS)
Rad s darovitima u nastavi stranih jezika (DAS)

Naučno-istraživački rad
Metodika nastave; Primenjena lingvistika; Didaktika; Testiranje znanja stranih jezika; Kognitivni, afektivni i društveni faktori u nastavi stranih jezika; Refleksivna praksa; Konstruktivistička paradigma u oblasti obrazovanja i usavršavanja nastavnika; Model inkluzivnog obrazovanja; Rad s jezički darovitim učenicima; Interkulturna dimenzija u nastavi engleskog jezika na svim obrazovnim nivoima; Razvijanje interkulturne komunikativne kompetencije.    

 Bibliografija (izbor)
1. Bodrič, Radmila, Stojičić, Violeta (2013). “Multicultural Encounters in EFL Classrooms”. FACTA UNIVERSITATIS, SERIES: LINGUISTICS AND LITERATURE, Vol. 11, № 1, University of Niš, Niš: 35-46.
2. Bodrič, Radmila (2015). „Motivacija za učenje engleskog kao stranog jezika van formalnog sistema obrazovanja”. Tematski zbornik Jezici i kulture u vremenu i prostoru IV/2. Filozofski fakultet, Novi Sad: 155-175.
3. Bodrič, Radmila (2015). „Usklađivanje testiranja gramatike engleskog jezika sa evropskim jezičkim standardima”. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, Godina 47, Broj 1, Jun 2015, Beograd: 129-152. www.ipisr.org.rs/page/Zbornik_Instituta_za_pedagoska_istrazivanja_47_1_2015
4. Bodrič, Radmila (2016). „Istorijski razvoj pristupa gramatici u nastavi stranih jezika”. Zbornik u čast profesorki dr Ljiljani Subotić – Teme jezikoslovne u srbistici kroz dijahroniju i sinhroniju. (ur. Doc. dr Jasmina Dražić, doc. dr Isidora Bjelaković, doc. dr Dejan Sredojević). Filozofski fakultet, Novi Sad: 687-702.
5. Bodrič, Radmila (2018). „Psihološki aspekti motivacije i vrednovanja učenika engleskog kao stranog jezika u osnovnim školama”. Tematski zbornik Jezici i kulture u vremenu i prostoru 7/1. Prof. dr Snežana Gudurić, Prof. dr Biljana Radić Bojanić (ur.). Filozofski fakultet, Novi Sad: 420-432.
6. Bodrič, Radmila, Tarabar Aida (2018). „Osobine dobrog nastavnika engleskog jezika iz perspektive studenata anglistike”. Philologia Mediana 10. Naučni časopis za filološke nauke. Filozofski fakultet, Niš: 603-624.

Kompletna bibliografija (pdf)

 

Vrh strane