Jelena Đermanov

Jelena Đermanov, redovni profesor

Kontakt
Kabinet: 144
Broj telefona: 021 450-419
E-adresa: jdjer@ff.uns.ac.rs

Biografija
Jelena D. Đermanov, vanredna profesorka za užu oblast pedagoške nauke, je zaposlena  na Odseku za pedagogiju  Filozofskog fakulteta u Novom Sadu od 1985. godine.

Osnovne studije Pedagogije završila je 1983. godine na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu, a Magistarske studije Pedagogije 2000. godine na Filozofskom fakultetu Univerziteta  u Beogradu, odbranivši magistarsku tezu pod naslovom: „ Škola u gradskoj i seoskoj sredini kao činilac razvoja interesovanja učenika“. Doktorsku disertaciju pod naslovom Interpersonalni odnosi u vaspitnoobrazovnom procesu i učenička postignuća odbranila je 2008. godine na Odseku za Pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu i stekla zvanje Doktor pedagoških nauka.

Profesionalno iskustvo započela je  u Osnovnoj školi »Dositej Obradović« u Novom Sadu, gde je godinu dana, (šk.1984/85.), radila kao učiteljica. Od zaposlenja na Odseku za Pedagogiju  Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, bila jeangažovana kao: asistentkinja u naučnom radu (1985-1986), saradnica u nastavi  (1996-2000), asistentkinja sa magistraturom (2000-2008), docentkinja (2008-2013) i vanredna profesorka (od 2013. godine).

Pored angažovanja u nastavnom i istraživačkom radu: kao saradnica  na  naučnoistraživačkim projekatima, članica odbora naučnih konferencija i uređivačkih odbora stručnih i naučnih časopisa, tokom rada na Filozofskom fakultetu, učestvovala je u radu više njegovih organa i tela.

Autorka dve monografije, više poglavlja u monografskim publikacijama i brojnih radova objavljenih u domaćim i međunarodnim zbornicima, kao i relevantnim naučnim i stručnim časopisima.

Nastavni rad

  • Osnovne akademske studije: Uvod u pedagogiju 1;  Uvod u pedagogiju 2; Profesionalna orijentacija; Evaluacija u obrazovanju
  • Master akademske studije: Školska pedagogija; Implicitni kurikulum škole; Karijerno vođenje; Evaluacija škole; Otvoreni metodološki seminar
  • Doktorske studije:

 Implicitni kurikulum škole (teorije i istraživački modeli)

Naučno-istraživački rad

  • Uža naučna oblast: Pedagogija.
  • Područja naučnog interesovanja i istraživanja: edagoška epistemologija i aksiologija, evaluacija u obrazovanju i mikropedagoški diskursi (interakcija, komunikacija, interpersonalni odnosi u vaspitanju, skriveni kurikulum, razredna i školska klima, kultura škole)

Bibliografija (izbor)
Đermanov, J
., Kosanović, M., Vukičević, J. (2017). Gender related obstacles in higher education, In: Contemporary Issues and Perspectives on Gender Research in Adult Education, Chapter 3: Gender, academia and power, Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy University of Belgrade, Serbia, ESREA - European Society for Research on the Education of Adults , Adult Education Society Serbia. pp. 131 - 145. http://aesrs.webs.com/ESREA%20eBook.pdf ;

Đermanov, J., Isak D. (2016). Razredna klima u osnovnoj školi - percepcije i očekivanja učenika, Pedagoška stvarnost, 62, 1, pp. 61 – 78.

Đermanov, J, Kosanović M., Isak D. (2016). Razredna klima kao novo područje pedagoškog savetovanja nastavnika, Pedagoška stvarnost, 62, (3),419 – 436.

Djermanov, J., Kostović, S., Kosanović, M., Vukičević , J. (2015). New forms of communication as constituents of literacy: implications for education. PEOPLE: Intenational Jounal of Social Sciences Special Issue, 2015. Vol.1 Issue 1, pp. 709-723.

Djermanov, J., Djukic, M., Vukicevic, J. (2015). Indicators of gender equality as an aspect of education evaluation, In: INTED2015: 9th Intenational Technology, Education and Development Conference, L. Gomez Chova, A. Lopez Martinez, I. C. Torres (ed.), IATED Academy,  Book Series: INTED Proceedings, pp. 4930-4938;

Đermanov, J. Kosanović, M. (2013). Teorije izbora i razvoja karijere, Filozofski fakultet u Novom Sadu, Novi Sad: Studio Ranković.

Đermanov, J., Vukičević, J., Kosanović, M. (2012). Facilitation- Teachers Role in the Concept of lifelong education, str. 91- 101, U: Zbonik radova Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi [Elektronski izvor] : zbonik radova. Knj. 2/ [ur. O. Gajić]. - Novi Sad : Filozofski fakultet.

Đukić M., Đermanov J. (2012). Ka humanoj školi u savremenom društvu znanja - antički putokazi, Zbornik Matice srpske za društvene nauke, br. 141, str. 607-614.

Đermanov J., Kostović S., Oljača M.(2009), Kultura škole: prema neophodnom razumevanju kvaliteta i održive promene u obrazovanju, Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji,  Zbonik radova, knjiga 5, (ur O. Gajić) Novi Sad: Filozofski fakultet, Str. 19-36.

Đermanov, J. (2005). Vaspitanje interesovanja, Novi Sad: Savez pedagoških društava Vojvodine.

Kompletna bibliografija (pdf)

 

Vrh strane