Jovana Milutinović

Jovana Milutinović, redovni profesor

Kontakt
Kabinet: 143
Broj telefona: 021 450-419
E-adresa: jovanajm@ff.uns.ac.rs

Biografija
Studije Pedagogije završila je školske 1994/1995. godine na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Na istom fakultetu odbranila je 2003. godine magistarsku tezu, a 2007. godine i doktorsku disertaciju pod naslovom Ciljevi obrazovanja i učenja u svetlu dominantnih teorija vaspitanja 20. veka. Prvo radno iskustvo stiče u Muzeju Vovodine, gde je radila na poslovima muzejskog pedagoga (1995-2001). Od 2001. godine radi na Filozofskom fakultetu, i to kao: asistent pripravnik (2001-2005), asistent (2005-2007), docent (2007-2012), vanredni profesor (2012-2017) i redovni profesor (od 2017. godine). Saradnica je na više naučnoistraživačkih projekata, a kao autorka ili koautorka objavila je 5 monografija i preko 130 radova u naučnim časopisima i zbornicima radova. Pored angažovanja u nastavnom i istraživačkom radu, angažovana je u radu organa i tela Filozofskog fakulteta. Članica je odbora mnogih naučnih konferencija i uređivačkih odbora naučnih časopisa. Prošla je obuku za voditelja seminara TRAIN (Training & Research for Academic Newcomers), gde je radila na sadržaju modula Didaktika i dizajn kurikuluma u visokom obrazovanju.

Nastavni rad
- Osnovne akademske studije: Reformni pedagoški pravci; Savremene teorije vaspitanja; Konstruktivistička pedagogija; Alternativne škole; Rad pedagoga u drugim institucijama; Interaktivna pedagogija.
- Master akademske studije: Informalno obrazovanje; Muzejska pedagogija.
- Doktorske studije: Teorijske orijentacije u vaspitanju i obrazovanju, Učenje u muzeju i pedagoški muzejski projekti.

Naučno-istraživački rad
- Uža naučna oblast: Pedagogija.
- Naučno-istraživačke oblasti posebnog interesovanja: reformni pedagoški pravci, savremene teorije vaspitanja, konstruktivistička pedagogija, alternativne škole, informalno obrazovanje, muzejska pedagogija, visokoškolsko obrazovanje.

Bibliografija (izbor)
-
Bosanac, M., Milutinović, J., & Lungulov, B. (2023). Dimensions of the universities third mission from the university teachers and students perspective. Revija za socijalnu politiku, 30(1), 71-88. https://doi.org/10.3935/rsp.v30i1.1917
- Milutinović, J., Lungulov, B., & Anđelković, A. (2022). Disciplinary differences and university teachers’ perspectives: Possibilities of applying the Teaching Perspectives Inventory. The Center for Educational Policy Studies Journal, Published on-line as Recently Accepted Paper: December 2022. https://doi.org/10.26529/cepsj.1470
- Milutinović J., & Selaković K. (2022). Pedagogical potential of online museum learning resources. Journal of Elementary Education, 15(Spec. Issue), 131-145. https://doi.org/10.18690/rei.15.Spec.Iss.131-145.2022
- Lungulov, B., Milutinović, J., & Anđelković, A. (2020). Inventar perspektiva o nastavi (TPI): validacija i mogućnosti primene skale u Srbiji. Andragoške studije, 2(2020), 145-168. https://doi.org/10.5937/AndStud2002145L
- Milutinović, J. (2019). Savremene tendencije u obrazovanju ˗ kritička pedagoška praksa u muzeju. Teme, 43(1), 53˗68. https://doi.org/10.22190/TEME181227009M
- Maksimović, A., & Milutinović, J. (2019). The School Museum as a tool for building a bridge between the national and European cultural heritage in Vojvodina: A case study of the Serbian Orthodox Gymnasium in Novi Sad (1810-1918). History of Education & Children’s Literature, 14(1), 127-144.
- Milutinović, J. (2016). Socijalni i kritički konstruktivizam u obrazovanju. Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet.
- Milutinović, J. (2015). Kritički konstruktivizam ˗ koncepcija i mogućnosti u oblasti obrazovanja. Nastava i vaspitanje, 64(3), 437˗451. https://doi.org/10.5937/nasvas1503437M
- Milutinović, J., & Zuković, S. (2013). Educational tendencies: Private and alternative schools. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (Croatian Journal of Education), 15(Sp.Ed.No. 2), 241˗266.
- Milutinović, J. (2011). Alternative u teoriji i praksi savremenog obrazovanja: put ka kvalitetnom obrazovanju. Novi Sad: Savez pedagoških društava Vojvodine; Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov”.

Kompletna bibliografija (pdf)

 

Vrh strane