Ivana Mihić

Ivana Mihić,  vanredni profesor, Odsek za psihologiju

Kontakt
Kabinet broj 137/1
E-adresa imihic@ff.uns.ac.rs

Biografija
Diplomirala je (2002), magistrirala (2006) i doktorirala (2010) na Odseku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu (razvojna psihologija, psihologija porodice). Završila je edukaciju iz sistemske porodične psihoterapije.

Saradnik je UNICEFa u oblasti ranog razvoja i predškolskog vaspitanja i obrazovanja: radila je na dubinskoj analizi uslova za uspostavljanje sistema rane intervencije, razvoju okvira za uključivanje dece sa smetnjama u razvoju u vrtiće, smernica za kućne posete i intenzivne oblike rada vrtića u dosezanju porodica u višestrukim rizicima, i kao edukator u oblasti ranog razvoja. (Ko)autor je  programa podrške ranom razvoju i kvalitetu brige o deci (Medin čitalački centar, Mala škola ranog razvoja, Posetite nas, Naša priča) i modela tranzicije iz porodice u vrtić „Vrtić kao sigurna baza“. Član je istraživačkog tima za standardizaciju instrumenta za skrining ranog razvoja i nacionalnog savetodavnog tela za uspostavljanje sistema rane intervencije.

Jedan je od osnivača Novosadske mreže za decu sa kojom je koordinirala kampanjama  Novi Sad čita deci (2017) i Pozitivno roditeljstvo (UNICEF; 2019) sa ciljem građenja sistema podrške ranom razvoju.

Nastavni rad
Praktikum iz ranog razvoja
Praktikum iz rane intervencije
Predškolska psihologija
Psihologija roditeljstva i porodice
Savetodavni rad sa porodicama
Sistemska porodična psihoterapija
Alternativni porodični smeštaj
Socijalni rad sa decom i mladima
Socijalni rad sa porodicom

Naučno-istraživački rad

Ključne oblasti istraživačkog interesovanja: na dokazima temeljena praksa u podršci ranom razvoju i porodičnim odnosima, rana intervencija, kvalitet u ranom obrazovanju i društvenoj brizi o deci, socijalna zaštita dece, rizici u ranom razvoju

Bibliografija (izbor)
- Krstić T., Mihić I., Branković J. (2019) “Our Story”: Exposition of a Group Support Program for Parents of Children with Developmental Disabilities, Child Care in Practice, DOI: 10.1080/13575279.2019.1664991
- Tatalović Vorkapić S., Mihić I., Matovina M. (2018). Kindergarden as a protective factor in the development of preschool children from risk groups: perception of  preschool teacher’s capacities. Croatian Journal of Education, 20(sp.ed3),217-242.
- Krstić T., Mihić LJ., Mihić I. (2015). Stress and resolution in mothers of children with cerebral palsy. Research in Developmental Disabilities  47, 135-143. doi:10.1016/j.ridd.2015.09.009
- Krstić T., Mihić I., Rajić M., Branković J. (2017). Podrška roditeljima dece sa smetnjama u razvoju i hroničnim bolestima: Praktikum za program „Naša priča“. Novi Sad, Filozofski fakultet (ISBN: 978-86-6065-396-5)
- Mihić I., Branković J. (2017). „Posetite nas“ –specijalizovani program kućnih poseta namenjen obuhvatu dece iz rizičnih grupa (Priručnik za realizatore). Beograd, Udruženje stručnih saradnika i saradnika predškolskih ustanova Srbije (ISBN: 987-86-920891-0-7)
- Mihić I., Rajić M. (2015). Usluge u lokalnoj zajednici za porodice dece sa smetnjama u razvoju: uloga predškolskih ustanova. u: Z. Kuburić, M. Zotović, M. Škorić, A.Kišjuhas (ur). Istraživanja u oblasti socijalnog rada, socijalne zaštite i socijalne politike. Novi Sad: Filozofski fakultet, 157-178.
- Šilić V., Isaković O., Mihić I. (2015). Posvećenost hranitelja detetu na smeštaju: procena i značaj za planiranje podrške. u: Z. Kuburić, M. Zotović, M. Škorić, A.Kišjuhas (ur). Istraživanja u oblasti socijalnog rada, socijalne zaštite i socijalne politike. Novi Sad: Filozofski fakultet, 219-238.

 

Vrh strane