Zdenka Novović

Zdenka Novović, redovni profesor

Kontakt
Kabinet: 304
Broj telefona: 062 8067655
E-adresa: zdenov@ff.uns.ac.rs

Biografija
Rođena je u Novom Sadu gde je stekla osnovno školu i gimnazijsko obrazovanje. Filozofski fakultet u Beogradu, Odsek za psihologiju, završila  je 1984, gde je stekla i diplomu magistra 1997. godine odbranivši tezu iz psihopatologije, odnosno kliničke psihologije, na temu Teorije naučene bespomoćnosti.  1990. godine položila je specijalistički ispit iz medicinske psihologije na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu. Doktor psiholoških nauka postaje 2004. na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu baveći se temom odnosa anksioznih i depresivnih poremećaja, ponovo iz psihopatologije, odnosno kliničke psihologije.

Od 1985. do 1996. godine radila je kao klinički psiholog na Institutu za neurologiju, psihijatriju i mentalno zdravlje u Novom Sadu, a od 1997. godine zaposlena je na Filozofskom fakultetu i to kao asistent do 2003. godine, pa kao docent do 2008. kao vanredni profesor do 2014. godine, da bi iste godine bila izabrana i za redovnog profesora.

Nastavni rad
Trenutno drži kurseve na osnovnim studijama:

  • Psihologija mentalnih poremećaja 1
  • Psihologija mentalnih poremećaja 2

Na master studijama:

  • Projektivne tehnike
  • Savremene teorije psihopatologije

Na doktorskim studijama:

  • Odabrane teme iz metodologije psiholoških istraživanja
  • Savremeni pristupi u kliničkoj psihologiji 

Naučno-istraživački rad
Bavi se kliničkom psihologijom, odnosno psihologijom mentalnih poremećaja. Najviše radova je objavila na temu depresivnih i anksioznih poremećaja gde se bavila njihovim mehanizmima nastanka, činiocima vulnerabilnosti i rizik faktorima, instrumentima za merenje ovih poremećaja i pitanjima njihove klasifikacije. Povremeno se angažovala i u istraživanjima drugih poremećaja kao što su psihopatija i sumanuti poremećaji. Pored toga učestvovala je u konstrukciji psiholoških instrumenata kao i adaptaciji inostranih psiholoških skala iz kliničke psihologije, ali i šire. Baveći se projektivnim tehnikama inicirala je i istraživanja na temu Roršahovog testa mrlja. Pored korelacionih istraživanja, učestvovala je u velikoj prospektivnoj studiji faktora vulnerabilnosti za mentalne poremećaje kod studenata, kao i u eksperimentalnim istraživanjima psihopatoloških fenomena.

 Bibliografija (izbor)

Novović, Z., (2013). Projektivne tehnike: Roršahov test mrlja od klasičnog do savremenog pristupa interpretaciji. Novi Sad: Filozofski fakultet u Novom Sadu.

Biro, M., Smederevac, S., Novović, Z. (2010). Procena psiholoških i psihopatoloških fenomena. Centar za primenjenu psihologiju, Beograd.

Novović Z. (2006). Veza između depresije i anksioznih stanja: jedan, dva ili tri poremećaja, Zadužbina Andrejević, edicija „Posebna izdanja“, Beograd.

Biro, M., Novović, Z., i Maja Jevđević Milutinović (2017). Adolescent: Priručnik za upitnik psihopatologije adolescenata. Centar za primenjenu psihologiju, Beograd.

Novović, Z., Biro, M. (2007). Istraživanje u kliničkoj psihologiji U: M. Mitić i J. Berger (Ur.),  Klinička psihologija (str. 326-340). Beograd: Centar za primenjenu psihologiju.

Novović, Z., Mihić, Lj., Vučić T., & Novakov, I. (2015): Stress generation: Unique for depression symptoms or not? In K. A. Moore, S. Howard, P. Buchwald (Eds.), Stress and Anxiety. Applications to Schools, Well-Being, Coping, and Internet Use (pp. 91-100). Berlin: Logos

Mihić, Lj., Novović, Z., Lazić, M., Dozois, D., Belopavlovic, R. (2017). The Dimensions of Ruminative Thinking: One for All or All for One, Assessment, pp. 1 - 11, 10.1177/1073191117694747

Mihić Lj., Čolović P., Ignjatović I., Smederevac S., & Novović, Z. (2015). Anxiety between personality and cognition: The gray zone. Personality and Individual Differences, 78, 19-23.

Novović, Z., Mihić, Lj., Tovilović, S., & Biro, M. (2014). Measuring vulnerability to depression: The Serbian Scrambled Sentences Test. Psihologija, 47, 33-48.

Novović, Z., Mišić-Pavkov, Z., Smederevac, S., Drakić, D., & Lukić, T. (2013). The role of schizoid personality, peritraumatic dissociation and behavioral activation system in a case of parricide. Aggression and Violent Behavior, 18, 113-117.

Vrh strane