15EJEJ64 - Varijeteti engleskog jezika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Varijeteti engleskog jezika | |||
| Akronim | 15EJEJ64 | |||
| Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa statusom engleskog jezika u svetu danas i pojedinim osobinama dijalekata, sociolekata i registara engleskog jezika. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti su naučili osobine dijalekata engleskog jezika, umeju da prepoznaju i razumeju govornike iz različitih država. Upoznati su sa statusom engleskog jezika u svetu, kao i sa standardima koji su ključni za nastavu engleskog jezika kao stranog. Umeju da analiziraju tekstove različitih registara i da uspešno primene stečeno znanje u aktivnoj upotrebi jezika. Razvili su jezičku osetljivost prema različitim etničkim i starosnim grupama, kao i prema razlikama u polovima i njenoj manifestaciji u jeziku. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Međunarodni engleski, standardni jezik, svetski engleski i nastava engleskog jezika kao stranog. Istorijat širenja engleskog jezika sa Britanskog ostrvlja. Dijalekti (britanski, škotski, velški, irski, američki, kanadski, australijski, novozelandski, južnoafrički), pidžini, kreoli. Govoreni i pisani jezik. Sociolekti: uslovljenost uzrastom, polom, etničkom pripadnošću, zanimanjem. Politička korektnost. Diskurs medija: novine, časopisi. Diskurs interneta. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Kritičko čitanje članaka i poglavlja iz knjiga. Rad sa dijalekatskim atlasima. Slušanje audio materijala. Analiza autentičkih tekstova. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja. Vežbe: slušanje materijala, rad sa dijalekatskim atlasima. Usmene vežbe: individualni rad, rad u paru, rad u grupama. Praćenje napretka. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 30 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 20 | |||

