15FD1 - Filozofska metodologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Filozofska metodologija | |||
| Akronim | 15FD1 | |||
| Studijski program | Filozofija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | doktorske akademske studije trećeg stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema posebnog uslova. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da studenti sistematizuju tokom osnovnih studija stečeno metodološko znanje i da umeju prepoznati afinitet tipova filozofskog mišljenja i pojedinih metoda. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Ishod predmeta je da studenti umeju da upoređuju razne metodološke koncepte i da prepoznaju koji metodski pristupi problemima su adekvatniji za njihovo rešavanje. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Odnos filozofske prema opštoj metodologiji. Pojam filozofske metode. Istorija metodološke misli u filozofiji. Analitička metoda (Aristotel, sholastika, Kant, pozitivizam, analitička filozofija jezika). Transcendentalno-kritička metoda (Kant, Fihte, Pers, neokantovci). Dijalektička metoda (Platon, Šeling, Hegel, Marks, Kritička teorija). Fenomenološka metoda (Huserl, Hajdeger, Fink). Hermeneutička metoda (Šlajermaher, Diltaj, Hajdeger, Gadamer). Metode u savremenoj filozofiji (konstruktivistička, (post)strukturalistička metoda, (anti-)metoda dekonstrukcije). Pluralizam metoda i ideja metafilozofije. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Određivanje i diskutovanje teme seminarskog rada | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 0 | 4 | |||
| Metode izvođenja nastave | Individualne konsultacije, diskusija nacrta seminarskog rada | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||

