15FLFL034 - Filozofija istorije
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Filozofija istorije | |||
| Akronim | 15FLFL034 | |||
| Studijski program | Filozofija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 7.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Studiranje filozofije istorije ima nekoliko osnovnih ciljeva: apsolviranje povesnog mišljenja u filozofiji, tematsko ovladavanje povešću filozofske diskusije o pojmu vremena, povesti i povesnosti, orijentacija u diskusijama o problemu zasnivanja filozofije istorije, kao i orijentacija u filozofskom zasnivanju istoriografske nauke. Od posebnog je značaja da studiranje filozofije istorije, u horizontu savremene filozofije omogući dobar tematski uvid u vodeće filozofske koncepcije i probleme savremene epohe. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Ishod predmeta sastoji se u ovladavanju građom filozofske refleksije problema vremena i problema istorije. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Antička istoriografija i problem napretka u antičkoj filozofskoj literaturi; judeohrišćansko povesno mišljenje; pojam vremena i istorije kod Avgustina; Viko i geneza sekularne filozofija povesti; Herderova filozofija povesti; Kantov pojam vremena i povesti; Hegelova fenomenologija vremena i povesti; Marksovo povesno mišljenje; Kritika istorijskog uma (Diltaj); Savremeni sporovi oko filozofije povesti i povesnog mišljenja (Neokantovstvo: Zimel); Hajdegerov pojam vremena i povesnosti, Levit i strategije osporavanja filozofije povesti | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza izvornih tekstova. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Lekcije. Dijalog na odabranu temu. Praktična demonstracija tekstualne analize. Istraživački rad. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 60 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||

