15KM005 - Uporedno proučavanje južnoslovenskih književnosti

Specifikacija predmeta
Naziv Uporedno proučavanje južnoslovenskih književnosti
Akronim 15KM005
Studijski program Komparativna književnost sa teorijom književnosti
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa procesima razvoja južnoslovenskih književnosti od 19. veka do danas.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Poznavanje sličnosti i razlika u razvoju južnoslovenskih književnosti i osoposobljenost studenata za samostalne komparativne analize.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Južnoslovenski interkulturni i književni kontekst. Problemi, zadaci i ciljevi proučavanja južnoslovenske književnosti. Posebnosti romantizma, realizma, moderne, avangardne, književnosti posle Drugog svetskog rata i postmoderne književnosti u južnoslovenskim okvirima. Odabrani primeri za uporednu analizu (F. Prešern-I. Mažuranić-P.P. Njegoš, M. Crnjanski-M.Krleža, B.Pekić-V.Zupan, G. Tribuson-V. Urošević, D. Ugrešić-D. Albahari).
    Sadržaj praktične nastave U komparativnom kontekstu se analiziraju književna dela poznata iz predmeta na kojima se obrađuju srpska, hrvatska, slovenačka i makedonska književnost kao i dela bosansko-hercegovačke i bugarske književnosti. Borislav Pekić, Godine koje su pojeli skakavci, Vitomil Zupan, Levitan, Aleko Konstantinov, Baja Ganjo, izbor iz antologija makedonske, bugarske, slovenačke i bosansko-hercegovačke književnosti.
    Literatura
    1. Bojana Stojanović-Pantović, Rasponi modernizma, Novi Sad: Akademska knjiga 2011.
    2. Tihomir Brajović, Identično različito, Beograd: Geopoetika 2007.
    3. Tihomir Brajović, Komparativni identiteti, Beograd: Službeni glasnik 2012.
    4. Zdenko Lešić, Pripovjedači (Ćorović, Kočić, Andrić, Samokovlija, Humo), Sarajevo: Veselin Masleša 1988.
    5. Dioniz Đurišin, „Ka metodologiji proučavanja slovenskih književnosti danas“, Književna istorija, god. 25, br. 90 (1993), str. 173-179.
    6. Zvonko Kovač, Međuknjiževne rasprave. Poredbena i/ili interkulturna povijest književnosti, Beograd: Službeni glasnik 2012.
    7. Ivana Živančević-Sekeruš, Uporednici južnoslovenskih književnosti, ITP "Zmaj", Novi Sad, 2004, 273 str.
    8. Bojana Stojanović-Pantović, Linija dodira, Gornji Milanovac: Dečje novine 1994.
    9. Marija Mitrović, Pregled slovenačke književnosti, Novi Sad-Sremski Karlovci: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića 1995.
    10. Svetlozar Igov, Istorija nove bugarske književnosti, Beograd: "Filip Višnjić" 2004.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja (monološka, dijaloška metoda, tekst-metoda); vežbe (dijaloška, tekst-metoda); konsultacije.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 70
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari
    Vrh strane