15KS019 - Slika Drugog u srpskoj i hrvatskoj književnosti
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Slika Drugog u srpskoj i hrvatskoj književnosti | |||
| Akronim | 15KS019 | |||
| Studijski program | Srpska književnost i jezik | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | master akademske studije drugog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 4.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje centralnih problema i pojmova imagologije. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Poznavanje mehanizama stvaranja govora o Drugom i o sebi; poimanje veza između književnosti i „istorijskog pamćenja“; razumevanje kako različiti književni žanrovi konstruišu Drugog i istoriju; shvatanje kako književnost „oblikuje“ stranca; razumevanje mehanizama koje koristimo da bismo pamtili ili zaboravljali. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Studentima će biti pokazani mehanizmi koji se koriste kada se govori ili piše o Drugom, dok će se kroz analizu slika o Drugom (na koje utiču ideološki, nacionalni ili kulturni referencijalni okviri), objasniti kako se stvara polazna tačka za razumevanje razlika. Književnost kao sredstvo za kreiranje i izražavanje nacionalnog identiteta. Interdisciplinarnost imagologije (veze sa istorijom, antropologijom, sociologijom, psihologijom, kulturnim i političkim studijama). Stereotipi, klišei, slike. Poreklo, priroda, uticaj nacionalnih stereotipa, auto-slike, hetero-slike. Kultura kao semantički prostor, polje znakova i praksi kojima predstavljamo sebe i druge, sopstvena društva i istorije. Etnicitet kao kulturni konstrukt koji uvek sadrži više različitih paradigmi. Dinamična i promenljiva struktura etiniciteta čije su „granice“ porozne i otvorene za uticaje Drugog. Individualni ili grupni identitet oblikovan u interakciji sa drugim identitetima. Različiti elementi identiteta: lingvistički, nacionalni, religiozni, kulturni, etnički, rodni, lokalni, itd. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Tekstovi Nemčića, Nenadovića, Andrića, Crnjanskog, Matoša, Vinavera, Krleže. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | / | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | 30 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

