15MM002 - Metodičke inovacije i razvijanje kompetencija na času maternjeg jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Metodičke inovacije i razvijanje kompetencija na času maternjeg jezika
Akronim 15MM002
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje savremenih metoda u metodici nastave. Teorijski aspekti predmeta i nastave kao procesa.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Usavršavanje nastavnog kadra za rad u osnovnim i srednjim školama i u obrazovanju odraslih. Priprema studenata za pedagoško istraživanje, planiranje, razvoj, prihvatanje nove tehnologije.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Područja i situacije razvoja kompetencije. Područja i metode razvoja kompetencije maternjeg jezika. Iskustva i pouke merenja kompetencije. Promena paradigme u književnom vaspitanju i obrazovanju. Reforme nastave književnosti (doživljajno usmerena nastava književnosti, čas književnosti kao hermeneutička situacija, medijamorfoza unutar škole itd.). Multidisciplinarnost u nastavi književnosti, međupredmetna korelaciji. Novi programi, virtuelni svetovi i digitalni jezik. Razvijanje jezičke i književne kreativnosti. Pojam sposobnosti razumevanja teksta, vrednovanje usmenog i pismenog izražavanja. Proces čitanja. Razvijanje veštine čitanja. Razvijanje kritičkog razmišljanja pomoću čitanja i pisanja. Rad sa nadarenom decom. Inkluzivna nastava. Udžbenici i stepeni medijamorfoze. Vannastavne aktivnosti: pedagogija muzeja, biblioteka, biblioterapija.
    Sadržaj praktične nastave Interaktivne i koperativne tehnike, projekt metoda, portfolio, IKT u nastavi. Vežbe samorazvoja. Strategije i metode čitanja. Merenja razumevanja pročitanog i veštine pismenog izražavanja kod nas i u inostranstvu. Razumevanje teksta – tradicionalne i moderne vežbe. Tradicionalne i koperativne vežbe za vežbanje usmenog i pismenog izražavanja. Treningi i tipovi zadataka. Sastavljanje i vrednovanje savremenog testa. Informaciona pismenost, bibliotekarska znanja, biblioteka i samorazvoj.
    Literatura
    1. Belting, Hans: Kép-antropológia. Képtudományi vázlatok. Budapest, Kijárat Kiadó, 2003.
    2. Fenyő D. György szerk.: Hézagpótlás: A kortárs magyar irodalom tanítása. Budapest, 2010.
    3. Kulcsár Szabó Ernő–Szirák Péter szerk.: Történelem, kultúra, medialitás. Balassi, Budapest, 2003.
    4. Nagy Attila: Az olvasás össztantárgyi feladat. Savaria University Press, Szombathely, 2011.
    5. Nagy Czirok Lászlóné–Kárász Péter: Tudástérképek II. APC Stúdió, 2012.
    6. Petőfi S. János–Benkes Zsuzsa: Multimediális szövegek megközelítései. Pécs, Iskolakultúra, 2002.
    7. Pletl Rita szerk.: Az anyanyelvoktatás metamorfózisa. Scientia, Kolozsvár, 2008.
    8. Rohonyi Zoltán (szerk.): Irodalmi kánon és kanonizáció. Budapest, Osiris, 2001.
    9. Samu Ágnes: Kreatív írás. Holnap Kiadó, Budapest, 2004.
    10. Sipos Lajos főszerk: Irodalomtanítás a harmadik évezredben. Budapest, Krónika Nova Kiadó, 2006.
    11. Wolf Emőke: Hogyan taníts interaktív táblával? Módszergyűjtemény. Humán Műhely Bt., 2011.
    12. Cséve Anna‒Lenkei Júlia‒Sulyok Bernadett szerk.: Az irodalom emlékezete. Tanulmányok az irodalmi muzeológiáról. Budapest: Petőfi Irodalmi Múzeum, 2008.
    13. Kalla Zsuzsa‒Takáts József‒Tverdota György szerk.: Kultusz, mű, identitás. Kultusztörténeti tanulmányok 4. Budapest: Petőfi Irodalmi Múzeum, 2005.
    14. Fűzfa Balázs: Mentés másként. Tanulmányok, esszék irodalomról, olvasásról, tanításról. Budapest: PONT Kiadó, 2012.
    15. Kalla Zsuzsa szerk.: Az irodalom ünnepei. Kulusztörténeti tanulmányok. Budapest: Petőfi Irodalmi Múzeum, 2000.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja, diskusije, vežbe, angažovanje studenata za istraživački rad, rad u parovima i grupama, izrada domaćih zadataka, konsultacije. Učestvovanje na stručnim usavršavanjima.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 50
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 20
    Vrh strane