15NJNJ059 - Metodika nastave nemačkog jezika 1

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave nemačkog jezika 1
Akronim 15NJNJ059
Studijski program Nemački jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima Položeni ispiti iz sledećih jezičkih predmeta sa I i II godine: Uvod u lingvistiku 1 i 2, Morfologija 1 i 2, Fonetika i fonologija, kao i Sintaksa 1 i 2. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Definisanje predmeta, pojmova metodika i didaktika; upoznavanje studenata sa metodama nastave nemačkog jezika kao stranog; sticanje teorijskog znanja o jezičkim veštinama: o slušanju sa razumevanjem, o govoru, pisanju, čitanju, gramatici i vokabularu. Upoznavanje studenata sa spoljašnjim i unutrašnjim faktorima koji utiču na na proces učenja stranog jezika motivacija; motivacija, teorije učenja.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti poseduju teorijska znanja o istorijskom razvoju metoda nastave nemačkog jezika kao stranog, kao i o jezičkim veštinama (slušanju, govoru, pisanju i čitanju) i o raznovrsnoj tipologiji vežbi koju je neophodno primeniti da bi se ovladalo navedenim veštinama .Student je upoznat sa spoljašnjim i unutrašnjim faktorima koji utiču na proces učenja stranog jezika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Definisanje pojmova metodika i didaktika; uticaj spoljašnjih i unutrašnjih faktora na proces učenja stranog jezika; motivacija; teorije učenja; pamćenje i učenje stranog jezika; istorijski pregled metoda nastave nemačkog jezika kao stranog; jezičke veštine: slušanje sa razumevanjem, govor, pisanje i čitanje; obrada i vežbe vokabulara, gramatika.
    Sadržaj praktične nastave Usvajanje pomenutih nastavnih sadržaja kroz vežbe sa konkretnim zadacima.
    Literatura
    1. Storch, G. : Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik. Paderborn, Wilhelm Fink, 1999.
    2. Bohn, R.: Probleme der Wortschatzarbeit. Fernstudieneinheit 22, Langenscheidt, 2003, 5. Aufl.
    3. Dahlhaus, B.: Fertigkeit Hören. Fernstudieneinheit 5, Langenscheidt, 1998, 5. Aufl.
    4. Surkamp, C. (Hrsg.). Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik. Stuttgart, Weimar, Metzler, 2010
    5. Neuner, G.- Hunfeld, H.: Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Fernstudieneinheit 4, Langenscheidt, 1999, 5.Aufl.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja, individualni rad, rad u paru i u grupama, plenum, istraživački rad.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava 10 Usmeni ispit 50
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 30
    Vrh strane